۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۰۳۴۵۷
امام جمعه ارومیه:

دانشگاهیان مطالبات رهبر انقلاب را بازخوانی و عملیاتی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه خطاب به مسؤولان دانشگاهی این استان، گفت: از شما می خواهم که مطالبات مقام معظم رهبری را بازخوانی کرده و در جهت اجرای آن مطالبات اقدام کنید تا مورد قبول حضرت ولی عصر(عج) باشید و دعای خیر ایشان شامل حالتان شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه ارومیه، اظهار داشت: خدای متعال در سوره مبارکه اسرا خطاب به رسول اکرم(ص) می فرماید؛ «وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسى‏ أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً».


وی افزود: خداوند متعال برای کسانی که مدیریت را در مراتب مختلف عهده دار می شوند سه نکته را متذکر می شود، "ومن اللیل فتهجد به" اگر تهجدی با خدای متعال نداشته باشد نمی تواند در کارهای خود موفق شود؛ دومین دستور «وَ قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنی‏ مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنی‏ مُخْرَجَ‏صِدْقٍ»؛ یک مدیر باید با صداقت وارد کار شود و از نفاق و دورویی پرهیز کند و ظاهر و باطنش یکی باشد؛ سومین «وَ اجْعَلْ لی‏مِنْ لَدُنْکَ سُلْطاناً نَصیراً»؛ سیطره خدای متعال را بر خود طلب کند نه غیر او مانند هوای نفس.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن معرفی حجت الاسلام کیومرثی به عنوان مسؤول نهاد رهبری دانشگاه ارومیه به جای خود، گفت: حجت الاسلام کیومرثی در دانشگاه آزاد اسلامی عهده دار این منصب بودند و تجربه اداره این کار را دارند.


وی تصریح کرد: از مجموعه های بسیار ارزشمند و ذی قیمت در میان مجموعه های مختلف کشور، بهترین مجموعه، مجموعه دانشگاه است؛ صفا و صمیمیتی که در دانشگاه وجود دارد در هیچ جای دیگری تجربه نمی شود.


امام جمعه ارومیه اضافه کرد: تفهیم و تفهم موجود در دانشگاه ارزشمند است، اساتید و کادر دانشگاه قدر این نعمت را بدانند بسیار مجموعه خوبی است، محیط دانشگاه سبب  خوشحالی و شادی است و ملاقات با دانشجویان و دوستان سبب شادی و خرسندی می شود.


وی با توجه به تغییر ساختار دولت ها پس از هر انتخاباتی و ورود فرد جدید بر مسند ریاست جمهوری، گفت: نهاد مقام معظم رهبری بنابه سیاست های کلی ابلاغی از مرکز عمل کرده و در تلاش است تا سیاست کلی خود را حفظ کند و در اثر تغییر دول مختلف با گرایش های مختلف و مسؤولان مختلف استقلال نهاد حفظ از دست نرود.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: تا کنون توانسته ایم استقلال و بی طرفی خود را در ضمن اینکه در خدمت مسؤولان باشیم، حفظ کنیم و نهاد را به دولت ها وابسته نسازیم.


وی از اساتید و مسؤولان دانشگاهی خواستار شد: مسؤولان نهاد رهبری را کمک کنند و با هدف رسیدن به پست و مقام و جاه طلبی اقدام نکنند و همواره قصدشان خدمت به دانشگاه باشد و از منویات مقام معظم رهبری برای عملیاتی کردن مطالبات ایشان از دانشگاهیان کوشا باشند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: به این نهاد به عنوان مشاوری امین نگاه کنید که خیر خواه مجموعه است و با دست به دست هم دادن و کمک به هم موفقتر عمل کنید.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان گفت: از شما می خواهم که مطالبات مقام معظم رهبری را بازخوانی کرده و در جهت اجرای آن مطالبات اقدام کنید تا مورد قبول حضرت ولی عصر(عج) باشید و دعای خیر ایشان شامل حالتان شود.


گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین قریشی مسؤولیت نهاد رهبری دانشگاه ارومیه را پیش از این عهده دار بود و امروز این مقام به حجت الاسلام کیومرثی واگذار شد./936/202/ب1

ارسال نظرات