۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۴۳۲

۶۰۴ کودک یمنی در تجاوز عربستان کشته شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر سازمان یونیسف در استان الحدیده در جلسه ارزیابی سالانه وبرنامه ریزی سال ۲۰۱۶ خود در استان الحدیده گفت: از آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون ۶۰۴ کودک شهید وبیش از ۹۸۰ کودک دیگر معلول شده اند.
تخريب ساختمان در يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سبا عدنان عبدالفتاح مدیر دفتر سازمان یونیسف در استان الحدیده گفت: تجاوز عربستان به یمن منجر به محرومیت 50 درصد کودکان از آموزش وویرانی مراکز بهداشتی به صورت کلی وجزئی شد.


در این جلسه که با حضور سازمان های جامعه مدنی در استان های ریمه حجه المحویت والحدیده وشهر عبس وشرکای حمایت از کودکان یونیسف برگزار شد دستاوردهای سال 2015 وپیشنهادهای طرح عمومی سال 2016 بررسی شد.


محمد حجر مدیر دفتر امور اجتماعی وکار استان حدیده در این جلسه با حضور عبدالله الخمیسی مدیر یونیسف در یمن با اشاره به دستاوردها وموانع پیش روی طرح های حمایت از کودکان ٰآمادگی این دفتر برای فراهم کردن تسهیلات برای کمک به استان های مورد تجاوز عربستان را اعلام کرد.


صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) سه هفته قبل اعلام کرده بود که یک هزار و 124کودک از آغاز تجاوز عربستان به یمن کشته و یا زخمی شده اند این در حالی است که هواپیماهای متجاوز عربستان روزانه طی چند نوبت صنعا ودیگر شهرهای یمن را مورد حمله هوایی قرار می دهد.


'جرمی هاپکینز' معاون نماینده یونیسف در یمن سه هفته قبل با اعلام این مطلب افزود: از ماه مارس ( اسفند) سال جاری میلادی تاکنون در یمن دست کم 466کودک کشته و 658 نفر نیز زخمی شده اند.


حمله به غیر نظامیان و زیر ساخت هایی همچون مدارس، بیمارستان ها، پل ها و راه های ارتباطی از جمله نشانه های جنگ یمن به شمار می رود.


وی بمباران مخازن آب، زیر ساخت ها و حمله به غیر نظامیان به ویژه کودکان را غیرقابل توجیه دانست و خواستار توقف این گونه حملات شد.


عربستان با حمله به فقیرترین کشورعربی منطقه می خواهد عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری ومستعفی را به حاکمیت بازگرداند وازقدرت گرفتن نیروهای مقاومت مردمی که امنیت شهرهای یمن را دراختیار دارند، جلوگیری کند.


متجاوزان در این مدت پیوسته غیر نظامیان را هدف قرار داده اند و تنها در یک مورد با حمله به یک مجلس عروسی 131غیر نظامی یمنی را به قتل رساندند
./982/ب101/د

ارسال نظرات