۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۳۰۶۶

کتاب « روایت صبر» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از انتشار کتاب روایت سبز به قلم مریم جلیلی از اعضای کارگروه ادبیات پایداری حوزه هنری استان خبر داد.
کتاب روايت صبر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از انتشار کتاب روایت سبز به همت مریم جلیلی از اعضای کارگروه ادبیات پایداری حوزه هنری استان خبر داد و گفت: این کتاب خاطرات تعدادی از آزادگان دوران دفاع مقدس را تشریح می کند.

 

میلانی خاطرنشان کرد: خاطرات 8 تن از آزادگان استان در قالب کتاب روایت صبر توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لشکر عاشورا در تیراژ دو هزار نسخه به چاپ رسید.


وی ادامه داد: مریم جلیلی (نویسنده‌ کتاب) در این اثر خاطرات دوران اسارت آزادگان غلام‌عسگر کریمیان، اسدالله زندیه، اسماعیل قلج‌خانی، جعفر توفیقی، رحیم جوادی‌کیا، جعفر پورشفیع، سیدجلال میرنورانی و علیرضا جابر صفار را آورده است.


میلانی اضافه کرد: یکی از آزادگانی که خاطرات‌اش در این کتاب آمده، غلام‌عسگر کریمیان است که هم اکنون فرماندهی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی را بر عهده دارد. وی از پنجم اسفندماه 1362 تا بیست ‌و ‌هفتم مردادماه 1369در اسارت دشمن بود.


وی خاطرنشان کرد: در بخشی از خاطرات می‌خوانیم؛ «همه‌ صورتم خونی بود و تشخیص ناحیه‌ای که تیر خورده بود آسان نبود. با دست دهانم را نشان دادم و او دستش را به کمر من برد و وسایل امداد را برداشت و سریع مشغول بازکردن آن شد. به یاد وقتی افتادم که آن وسایل را در آخرین لحظات حرکت برای حمله یکی از برادران با اصرار به من داد. من قبول نمی‌کردم آن‌ها را بگیرم اما او اصرار داشت و می‌گفت: شاید در وقتش به دردت بخورد.»/935/د102/ق

ارسال نظرات