۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۰۳۰۵۲
بازیگر سینما و تلویزیون:

بازی در نقش یک روحانی آسان نیست/ طنز جزء جدانشدنی از اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ آرش میراحمدی، با بیان اینکه علاقه زیادی به بازیگری در نقش یک روحانی دارد، گفت: نقش روحانی نقش یک انسان خاص و مسؤولیت برانگیزی است؛ بنابراین در نقش یک آدم بزرگوار بازی کردن کار راحتی نیست.
آرش مير احمدي

آرش میراحمدی، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‏و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه طنز جزء جدانشدنی اخلاق است، تصریح کرد: بسیاری از مسائل اخلاقی به زبان طنز مطرح می‌شود و همیشه در ساختار و برخوردهای زندگی ما وجود دارد. طنز مانند تراشکاری است که ما به آن شکل می دهیم و ممکن است از این فرصت خوب یا بد استفاده کنیم.

 

میراحمدی اظهار داشت: در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی، طنزی به وجود آمده که در دو مسیر حرکت می کند؛ یک نوع طنز در واقع خیلی خوب و سازنده داریم و از سوی دیگر طنز مخرب و غیر اخلاقی با همان قدرت و وسعت وجود دارد.

 

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: این دو قطب بسیار قوی در کنار هم در رسانه‏ها هستند؛ در ما باید این قدرت به وجود بیاید که بدون هیچ مبارزه و ناراحتی ای طنز اخلاقی را غربال کنیم.

 

وی با اشاره به طنزهای که موجب اختلاف‏های قومیتی می‏شوند، بیان کرد: طنز با تمسخر کاملا متفاوت است؛ آنچه که باعث می شود افراد آزرده بشوند تمسخر است نه طنز.

 

میراحمدی با اشاره به اینکه تمسخر از نظر اخلاقی اصلا درست نیست و در طنز می توان کارهای مثبتی انجام داد حتی با قومیت ها هم شوخی کرد، افزود: باید طنز را دوست بداریم و پنجره‏های دلمان را به روی طنز باز کنیم و در مقابل آن موضع گیری نکنیم.

 

بازیگر سینما در پاسخ به این سؤال که به عنوان یک هنرپیشه و فرهنگی چه انتظاری از جامعه حوزوی دارید، گفت: انتظار دارم که فضا به گونه‌ای باشد که افراد در برخورد با یک روحانی راحت باشند و مجبور نباشند شخصیت واقعی را غیر واقعی نشان دهند.

 

وی در پایان با بیان اینکه علاقه زیادی به بازیگری در نقش یک روحانی را دارد، خاطرنشان کرد: نقش روحانی نقش یک انسان خاص و مسؤولیت برانگیزی است؛ بنابراین در نقش یک آدم بزرگوار بازی کردن کار راحتی نیست.

 

گفتنی است، آرش میراحمدی، بازیگر سینما و تلویزیون در ایام جوانی تجربه تحصیل چند ماهه در حوزه علمیه شیراز را داشته است./875/ت302/س

 

ارسال نظرات