۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۳۰۳۰۱۴
در نشست بررسی فاجعه منا مطرح شد؛

شباهت فاجعه منا به توطئه‌‌‌‌ای برای کشتار مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عباسی در نشست تحلیل و بررسی فاجعه منا، حج را پایگاه امنیت و انسجام مسلمانان خواند و گفت: حج پایگاه امنیت است و باید امن باشد، اما متأسفانه امروز این گونه نیست و فاجعه منا یک حادثه معمولی و متعارف نبود، بلکه قطعا واقعا بسیار گسترده‌تر از این بود و آمار تلفات این فاجعه آنقدر بالا است که به توطئه بیشتر شباهت دارد.
حادثه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب عباسی، استاد حوزه و دانشگاه در نشست تحلیل و بررسی حادثه منا که دیشب در مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: حج پایگاه امنیت است و باید امن باشد، اما متآسفانه امروز این گونه نیست.

 

وی افزود: فاجعه منا یک حادثه معمولی و متعارف نبود، بلکه به طور قطع بسیار گسترده‌تر از این بود و آمار تلفات این فاجعه آنقدر بالا است که به توطئه بیشتر شباهت دارد و نمی‌شود حادثه را به بی‌تدبیری مسؤولان عربستان سعودی خاتمه داد چرا که 7 یا 8 هزار نفر کشته در یک حادثه یک اتفاق عادی نیست.

 

حجت الاسلام عباسی، با اشاره به مکان حادثه، اظهار داشت: خیابان 204 یک خیابان باریک 10 متری به طول 3 کیلومتراست که یک طرف خیابان چادرهای مصر و طرف دیگر خیابان چادرهای الجزایری بودند با این وضعیت ابتدای خیابان 204 را می بندند و جمعیت به خصوص ایرانی ها را به این خیابان هدایت می کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: سعودی ها اصرار داشتند که همه جمعیت را به خیابان 204 هدایت کنند در حالیکه ابتدای خیابان را بسته بودند؛ این سوال پیش می آید که در حالیکه امسال دوربین های به کار رفته از 5000 به 7000 دوربین افزایش یافته بود آیا با این حال امکان نداشت با از دوربین ها یا بیسیم از تراکم جمعیت آگاه باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: با تحقیقاتی که شبکه ولایت انجام دادهة چهل و دو دلیل برای اینکه مقصر اصلی در این حادثه عربستان سعودی است، وجود دارد، اما عربستانی‌ها معتقد هستند که ایرانی‌ها مقصر اصلی این اتفاق هستند و در فضای بین المللی علیه ایران تبلیغ می‌کنند.

 

حجت الاسلام عباسی با انتقاد از شبکه‌های رسانه ای ایران، عنوان داشت: بدترین اتفاق برای رسانه‌های ایران این است که پوتین رییس جمهور روسیه به لاریجانی رییس مجلس ایران گفته بود من اطلاع نداشتم که 500 نفر از ایرانی ها در مکه کشته شده اند و این نشانگر کم‌کاری در اطلاع رسانی است.

 

وی در پایان گفت: مبنای عربستان سعودی از بین بردن آثار اسلام و جذابیت حج است و با این اتفاق می‌خواهند حجاج و مسلمانان را بی فرهنگ جلوه دهند که مدیریت اجتماع عظیم حج را ندارند و به جان هم افتاده‌اند./1325/پ202/ف2

ارسال نظرات