۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۰۲۴۶۹
مدیر حج و زیارت استان فارس خبر داد؛

راه‌اندازی دفتر نمایندگی کنسولگری عراق در شیراز/ صدور روادید زائران فارس و بوشهر

خبرگزاری رسا ـ مدیرحج و زیارت استان فارس از راه‌اندازی دفتر نمایندگی کنسولگری عراق در شیراز خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کنسولگری روادید ارسالی زائران اربعین حسینی استان‌های فارس و بوشهر که از دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی مجاز حج و زیارت، صادر می‌شود.
زائران پياده حرم رضوي

علیرضا زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، اظهار داشت: تاکنون حدود 65 هزار نفر از استان فارس و حدود 25 هزار نفر از استان بوشهر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی ثبت‌نام کردند.

 

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام زائران روز 4 آذر ماه 94 است گفت: زائرانی که در سامانه سماح حج و زیارت به آدرس https://samah.haj.irثبت‌نام کرده‌اند باید برای تکمیل مراحل ثبت‌نام به دفاتر و شرکت‌های زیارتی مجاز حج و زیارت که در زیر برگه ثبت‌نام اولیه آنان قید شده اقدام کنند.

 

مدیر حج و زیارت استان فارس بیان کرد: هزینه صدور روادید برای افرادی که گروهی و پنج نفر به بالا هستند به ازای هر نفر 30 دلار و برای افرادی که انفرادی ثبت‌نام می‌کنند 40 دلار و مدت اقامت پس از صدور روادید نیز 15 روز است.

 

وی با بیان اینکه هزینه متقاضیان برای ثبت‌نام در دفتر زیارتی در استان نیز 100 هزار ریال است افزود: مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام نهایی شامل اصل گذرنامه و کپی صفحات اول و دوم آن، دو قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید است.

 

مدیرحج و زیارت استان فارس به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: زائران پیاده‌روی را از طلوع آفتاب آغاز و در غروب آفتاب به پایان برسانند و نسبت به توقف در مسیر اقدام کنند.

 

زینلی افزود: به زائران همچنین توصیه می‌شود از پیاده‌روی در مدت طولانی خودداری کرده و از کوله‌پشتی سبک استفاده کرده و داروهای مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی نیازی به مراجعه کنسولگری عراق در شیراز ندارند، افزود: زائران حتی الامکان تلاش کنند به صورت گروه‌های پنج و 10 نفره برای شرکت در مراسم روز اربعین حسینی ثبت‌نام کنند.

 

مدیرحج و زیارت استان فارس خاطرنشان کرد: زائران استان فارسی شرکت کننده در مراسم اربعین حسین(ع) در کربلای معلی برای دریافت روادید تنها به دفاتر خدمات زیارتی و شرکت‌های مسافرتی که در نقاط مختلف استان فارس فعال هستند مراجعه کنند.

 

به گزارش رسا، در حال حاضر 135 دفتر و شرکت خدمات زیارتی مجاز تحت نظارت سازمان حج و زیارت در شیراز و شهرستان‌های استان فارس فعال است./839//302/ب2

ارسال نظرات