۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۰۲۳۱۹
استاد حوزه علمیه خواهران:

حضرت فاطمه بهترین الگوی همسرداری برای بانوان جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی همسرداری دینی و سبک زندگی اسلامی در خانواده، برای بانوان جامعه امروز است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از امروز برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان «خانواده اسلامی» با هدف تحکیم بنیان خانواده در حواشی شهرها و مناطق محروم استان خراسان شمالی، به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آغاز شد.

 

 

این دوره های آموزشی ویژه زوج های جوان، بانوان و نیز جوانان در آستانه ازدواج در محله های حواشی شهر بجنورد و مناطق محروم استان خراسان شمالی برنامه ریزی شده که در آن اساتید حوزه علمیه و کارشناسان خانواده در اجتماع مردم، مبانی و مسائل مربوط به خانواده و زندگی اسلامی را برای شرکت کنندگان تشریح می کنند.

 

 

امروز نخستین کارگاه آموزشی خانواده اسلامی با هدف تحکیم بنیان خانواده ویژه زوج های جوان، بانوان و جوانان در آستانه ازدواج در استان خراسان شمالی، با شرکت بیش از 60 نفر از بانوان کوی صادقیه شهر بجنورد با سخنرانی منیره مروجی، استاد حوزه علمیه، کارشناس فرهنگی و مشاور خانواده برگزار شد.

 

 

خانم مروجی در این کارگاه آموزشی با تشریح ویژگی های ارتباطی بین زوجین و وظایف آنها در قبال یکدیگر، اظهار کرد: نخستین و اساسی ترین مسأله در کیفیت و کمیت ارتباط بین زوجین، پذیرش زندگی مشترک و ملزومات آن از سوی دو طرف است.

 

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از زوجین با وجود انجام ازدواج، به صورت واقعی و درست زندگی مشترک و مسؤولیت های توأم با آن را نپذیرفته اند، افزود: این افراد نه تنها خود از زندگی مشترک بهره چندانی نمی برند بلکه شریک زندگی خود را نیز از آن محروم می کنند.

 

 

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه زوجین باید خواسته ها و نیازهای متقابل موجود در زندگی مشترک را شناخته و برای خود اهداف تعیین شده داشته باشند، اضافه کرد: اگر در زندگی مشترک هر کدام از طرفین نیازها و وظایف متقابل را شناخته و برای انجام آنها تلاش کند، بسیاری از مشکلات و گرفتاری های موجود از بین خواهد رفت.

 

 

خانم مروجی با اشاره به آموزه های اسلامی در زمینه همسرداری و وظایف بانوان در قبال همسران خود، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام و سیره و سخن ائمه اطهار(ع) به وظایف متقابل زوجین به صورت ویژه پرداخته شده به گونه ای که هر کدام از ائمه معصومین(ع) در زمینه سبک زندگی اسلامی و خانواده دینی الگوهای ماندگاری برای جامعه امروز به شمار می روند.

 

 

وی اضافه کرد: اما در زمینه نقش ارتباطی بانوان و وظایف بانوان در قبال همسران، بهترین الگو برای بانوان جامعه امروز رفتار و منش حضرت فاطمه زهرا(س) در قبال امام علی(ع) است.

 

 

این مشاور خانواده با اشاره به برخی از صفات حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب کبری(س) در این زمینه خاطرنشان کرد: مهربانی، صبر، شکرگزار همیشگی خدا بودن و عبودیت و ایمان و تقوا برخی از خصوصیات این بزرگواران بود که می بایست از سوی بانوان امروزی در زندگی خانوادگی اجرایی شود.

 

 

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) بهترین الگوهای همسرداری دینی و سبک زندگی اسلامی در خانواده، برای بانوان جامعه امروز هستند، تصریح کرد: اگر در جامعه امروز از سیره و منش این بزرگان به صورت عملی بهره برداری شود بدون شک بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی و مشکلات موجود مرتفع می شود.

 

 

گفتنی است، نخستین کارگاه آموزشی خانواده اسلامی در استان خراسان شمالی به همت واحد خواهران دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری بجنورد و مشارکت بانوان فعال در کانون فرهنگی هنری علامه امینی کوی صادقیه بجنورد برگزار شد.

 

 

کارگاه های آموزشی خانواده اسلامی با هدف تحکیم بنیان خانواده برای محله های حاشیه شهر بجنورد و نقاط محروم استان برنامه ریزی شده که در روزهای آتی برگزار می شود./9314/302/ب3

ارسال نظرات