۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۳۰۲۲۷۱
نمایشگاه مطبوعات؛

معاون فرهنگی بنیاد علمی هاد: مهم ترین رسالت رسانه ها ترویج اخلاق و سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد علمی فرهنگی هاد اصلی ترین رسالت رسانه ها را ترویج اخلاق و سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: امروزه بیشتر مشکلات جامعه از خلاء های اخلاقی است.
حجت الاسلام جواد پاينده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد پاینده، معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد علمی فرهنگی هاد با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور، به تبیین اخلاق در رسانه پرداخت و اظهار داشت: بزرگ ترین رسالت رسانه معرفی اخلاق در مکتب اهل بیت(ع) است.

 

وی ابراز کرد: رسانه ها در بالا بردن سطح اخلاق جامعه باید نقش خود را ایفا کنند؛ خلاء اخلاق در بسیاری از مشکلات جامعه دیده می شود؛ پیامبر اکرم(ص) برای اخلاق مبعوث شده است؛ امروزه با پیشرفت گسترده و وجود فناوری های فراوان، هنوز خلاء های اخلاقی زیادی در جامعه وجود دارد.

 

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد علمی فرهنگی هاد به ترویج سبک زندگی اسلامی توسط رسانه ها تأکید کرد و ادامه داد: بسیاری از مردم با سیره و اخلاق اهل بیت(ع) آشنا نیستند و این ضعف رسانه ها در این زمینه را می رساند؛ رسانه ها به خوبی می توانند سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند و از بروز بسیاری از مشکلات در خانواده ها پیشگیری شود.

 

وی به مدیر عامل رسانه ها توصیه کرد: مدیر عامل یک رسانه باید پیش از هر اقدامی، با فقه رسانه آشنایی پیدا کند تا شاهد بزرگ نمایی، سیاه نمایی و تهمت زدن برخی رسانه ها نباشیم؛ عاملان این غیر اخلاقی های رسانه ای در محضر خداوند متعال پاسخ گو هستند.

 

حجت الاسلام پاینده اظهار داشت: برای انتخاب تیترهای خبری، نیت اهمیت زیادی دارد؛ از هر گونه جهت گیری و نیت های غیر الهی در زدن تیترها خود داری شود؛ سیاه نمایی و بزرگ نمایی ضعف ها، باعث ناامیدی در افراد جامعه می شود./840/پ200/ج

ارسال نظرات