۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۲۶۸
نمایشگاه مطبوعات؛

معاون فرهنگی بنیاد علمی هاد: مسؤولان حوزه ورزش را در میان طلاب نهادینه کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد علمی فرهنگی هاد در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات، به نهادینه شدن ورزش در میان طلاب تأکید کرد و گفت: مدیران مدارس علمیه برای ترویج ورزش در میان طلاب، باید وسایل ورزشی مطلوب در اختیار طلاب قرار دهند و در صورت امکان این وسایل را در مدارس علمیه نصب کنند.
حجت الاسلام جواد پاينده حجت الاسلام جواد پاينده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد پاینده، معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد علمی فرهنگی هاد با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور، درباره لزوم گرایش طلاب به ورزش اظهار داشت: این اصل، که عقل سالم در بدن سالم است را هر شخصی می‌پذیرد.

 

وی ابراز کرد: مهم ترین نیاز مبلغان در تبلیغ دین، سلامت جسمی و روانی است؛ طلبه ای که در حوزه های علمیه عالم دهر شود، اما به دلیل عدم سلامت جسمی نتواند علمش را به دیگران منتقل دهد، تمام عمرش هدر رفته است.

 

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد علمی فرهنگی هاد ادامه داد: مقید بودن به ورزش های سالم و تغذیه غذاهای سودمند، برای طلاب و مبلغان ضروری است؛ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بعد از گذراندن سال ها از عمر شریفشان، همچنان از قدرت بدنی کافی برخوردار هستند که ثمره ورزش و تغذیه سالم است.

 

وی به توصیه رهبر معظم انقلاب درباره ورزش اشاره و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند، من ورزش را برای مسن‌تر‌ها واجب می‌دانم؛ ورزش باید حتما قسمتی از برنامه زندگی ما باشد؛ پیامبر اکرم(ص) می فرمایند، پیاده روی درمان هر دردی است.

 

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد علمی فرهنگی هاد افزود: ظرف سلامتی، ظرف افعال انسان است، انسان سالم می تواند به خوبی به جامعه خدمت کند؛ ترویج و نهادینه شدن ورزش در جامعه، نیازمند فرهنگ سازی گسترده است.

 

حجت الاسلام پاینده به راهکارهای گسترش ورزش در مدارس علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران مدارس علمیه برای ترویج ورزش در میان طلاب، باید وسایل ورزشی مطلوب در اختیار طلاب قرار دهند و در صورت امکان این وسایل را در مدارس علمیه نصب کنند.

 

وی ابراز کرد: علمای اسلام از گذشته به ترویج ورزش در میان طلاب بسیار تأکید داشتند؛ چرا که ورزش باعث ایجاد نشاط و خوش اخلاقی در فرد می شود و بهتر می تواند در امور مهم، تصمیم گیری کند.

 

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد علمی فرهنگی هاد توصیه کرد: طلاب حوزه علمیه در کنار درس و کسب علم، باید به ورزش بپردازند و به گونه ای نشود که پرداختن به ورزش، به کسب علم آن ها صدمه بزند؛ چرا که نخستین لازمه طلبه مبلغ، داشتن علم بالا است.

 

وی به برگزاری مسابقات ورزشی برای طلاب تأکید کرد و گفت: پرداختن به ورزش های همگانی و ورزش هایی مثل فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، شنا و کوهنوردی برای طلاب مفید است و مراکز حوزوی نیز با برگزاری مسابقات ورزشی، باعث ترویج بیشتر طلاب به این امر می شوند./840/پ200/ف2

ارسال نظرات