۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۰۲۲۴۹

اتحادیه جهانی علمای مسلمان انفجار تروریستی ضاحیه بیروت را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ریاست یوسف قرضاوی، انفجار تروریستی ضاحیه جنوبی را به شدت محکوم و این امر را استمرار موج خشونت طلبی دانست.
علي القرداغي معاون رييس اتحاديه جهاني علماي مسلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان حادثه انفجار تروریستی عصر دیروز در ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان را محکوم کرد.


علی قره داغی دبیرکل اتحادیه گفت: انفجار تروریستی ضاحیه بیروت، به استمرار موج خشونتی که منطقه عربی و اسلامی از مدت‌ها قبل بدان مبتلا شده و تاکنون ادامه دارد، منجر خواهد شد. این حادثه نشان از عمق فتنه‌های مبتنی بر مفهوم قومیت‌گرایی است که به تخریب کشورها و کشتار بیگناهان منتهی می‌شود.


وی امت اسلامی و عربی را به کشف حقیقت خشونت‌های منطقه، استمرار پدیده افراط گرایی و تکفیر، دخالت‌های کشورها در امور یکدیگر به نام مذهب دعوت و تاکید کرد که تا زمانی که علت‌ درگیری‌های فعلی و راه حل علاج آن مشخص نشود، امت اسلامی هماره در کشمکش‌های خونین دست و پا خواهد زد.


در انفجار تروریستی عصر دیروز در ضاحیه جنوبی بیروت، 43 تن کشته و 239تن دیگر زخمی شدند. این انفجارها که به فاصله اندک از یکدیگر به وقوع پیوست، در خیابان عین السکه و نزدیک بیمارستن رسول اعظم (ص) بود.


داعش که نام عزوه را برای این حادثه نهاد، مسؤولیت این عملیات را به عهده گرفت. حامد رشید، عمار سالم الریس که هر دو جنسیتی فلسطینی دارند و نیز خالد احمد الخالد که سوریه‌ای است، عاملان این انفجار بودند./981/ب901/د

ارسال نظرات