۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۲۰۲
نمایشگاه مطبوعات؛

حجت الاسلام دانشی: دیپلمات ها رهنمودهای امام و رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور گفت: دیپلمات های کشور از رفتارهای شعاری دوری کنند و برای موفقیت در کار خود، رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام عباس دانشي حجت الاسلام عباس دانشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور گفت: وقتی که دو جبهه با فرهنگ های متفاوت، در مقابل هم قرار می گیرند، به حربه نفوذ روی می آورند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: نفوذ، یک تاکتیک همیشگی برای ستیز با جبهه مقابل بوده است؛ استکبار همیشه در مقابل ایران قرار گرفته است، چرا که جمهوری اسلامی ایران به عنوان جبهه انقلاب اسلامی، خواستگاه معنویت و مقابله با استکبار بوده است؛ در چنین اوضاعی باید پیش بینی نفوذ دشمن از هر راهی را داشته باشیم.

 

وی به حضور سران استکبار در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برخی حضور یک مقام رسمی از کشورهایی که با ما رفتار خوبی نداشته اند را نفوذ تلقی می کنند و به صورت گستردده به اعتراض می پردازند؛ باید توجه داشت که نفوذ، آشکار نیست و روش های خاصی دارد که دستگاه های اطالعاتی و امنیتی آن ها را شناسایی می کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر بصیرت افزایی آحاد مردم جامعه ابراز کرد: آحاد مردم، نخبگان و اندیشمندان فرهنگی جامعه در عرصه فرهنگی، باید دیده بانی کنند؛ نفوذ امنیتی در بخش های پنهان سیستم های استکباری وجود دارد و به همان میزان در زمینه فرهنگی نیز در صدد نفوذ هستند.

 

وی ایران را مستقل ترین ملت در جهان دانست و افزود: استکبار به دنبال نفوذ امنیتی، سیاسی و فرهنگی در مستقل ترین ملت جهان و جبهه انقلاب اسلامی است؛ رهبر معظم انقلاب برجام را با شرایطی پذیرفتند تا راه های نفوذ دشمن به کشور را ببندند.

 

حجت الاسلام دانشی به حفظ دستاورهای انقلاب تأکید کرد و گفت: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهمیت بسیا بالایی برخوردار است و باید از هر گونه نفوذ در این الگوها و ارزش ها جلوگیری شود.

 

وی به دیپلمات های کشور توصیه کرد: اگر رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را منشور روابط دیپلماتیک خود قرار دهیم و از رفتارهای شعارگونه دوری کنیم، راه های نفوذ دشمن، بسته خواهد شد؛ دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران باید باور عمیقی به این رهنمورها داشته باشند تا در کار خود موفق وسربلند شوند.

 

حجت الاسلام دانشی ادامه داد: دشمنان اسلام از تمام ابزار برای نفوذ استفاده می کنند و مطبوعات، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، از مهم ترین ابزار نفوذ است؛ می توان گفت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای نفوذ در ملت ها طراحی شده است.

 

وی به روش های مقابله با نفوذ دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: به جای مقابله با فضای مجازی و گروه های اجتماعی در کشور، باید با تمام توان از این فضا علیه دشمن استفاده کنیم تا فرهنگ ما دچار آسیب نشود؛ تولید محتوای ارزشمند فرهنگی و مجاهدت فرزندان انقلاب با عرضه محصولات جذاب، از راه های مقابله با نفوذ دشمن است./840/پ200/ج

 

ارسال نظرات