۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۰۱۹۲۵
نمایشگاه مطبوعات؛

حجت الاسلام مولایی خبر داد: خبرگزاری کوثر نیوز ویژه حوزه علمیه خواهران به زودی راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علی مولایی گفت: ما معتقدیم در عرصه حوزوی تعدد خبرگزاری‌ها لازم است بنابراین در همین راستا به زودی پایگاه خبری حوزه علمیه خواهران با عنوان کوثر نیوز راه اندازی خواهد شد که کارهای مقدماتی آن نیز انجام شده است و همچنین نشریه دو هفته نام «نماء» را نیز از این هفته به صورت هفتگی منتشر خواهیم کرد.
حجت الاسلام علي مولايي مدير ارتباطات حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی مولایی مدیرکل روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، یکی از مهمترین مسائل در حوزه رسانه را تعامل بین رسانه ها دانست و اظهار داشت: رسانه های دینی و انقلابی اگر با یکدیگر در ارتباط باشند موفق تر خواهند بود چراکه رساندن پیام دین فقط از جانب یک بخش به گوش همه نخواهد رسید.

 

وی یکی از مشکلات اساسی در حوزه های علمیه را نیز همین مطلب دانست و یادآور شد: بسیاری از فعالیت های حوزوی که بعضا جنبه کشوری و حتی بین المللی دارد به اطلاع همه نمی رسد و این یا به علت کم بودن خبرگزاری های حوزوی است و یا آن که این خبرگزاری ها با هم تعامل و ارتباطی ندارند و می بینیم اخبار حوزه محدود به شهر قم می شود که خوب نیست.

 

حجت الاسلام مولایی افزود: حتی خیلی از دوستان ما در کشور هم از فعالیت های سازمان های حوزوی اطلاعی ندارند، به عنوان نمونه بعضا پژوهش های خیلی خوبی در حوزه علمیه تولید می شود ولی چرا خواهر طلبه در شهرستان نتواند از آن با خبر شود که یکی از دلایل آن این است که جامعه هدف، مخاطب همه این رسانه ها نیستند که باید اصلاحات اساسی صورت بگیرد.

 

وی قوانین دست و پا گیر در خبرگزاری ها را مانع از پیشرفت در عرصه خبر دانست و ابراز داشت: خیلی از این قوانین اصلا زیبنده نیست و ما را از رسالت اصلی مان باز می دارد.

 

مدیرکل روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران در ادامه از راه اندازی پایگاه خبری حوزه علمیه خواهران خبر داد و افزود: ما معتقدیم در عرصه حوزوی تعدد خبرگزاری ها لازم است بنابراین در همین راستا به زودی پایگاه خبری حوزه علمیه خواهران با عنوان کوثر نیوز راه اندازی خواهد شد که کارهای مقدماتی آن نیز انجام شده است و همچنین نشریه دو هفته نام «نماء» را نیز از این هفته به صورت هفتگی منتشر خواهیم کرد.

 

وی در پایان ضمن اعلام خبر راه اندازی نرم افزار موبایل برای اطلاع رسانی در حوزه علمیه خواهران و قرار گرفتن آن در کافه بازار، کار خبری در عرصه دین را ضروری دانست عنوان کرد: نگاه صرفا حرفه ای به خبرگزاری ها مانع از وظیفه اصلی ما در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی است./1330/پ200/ف

ارسال نظرات