۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۱۸۸۹
نمایشگاه مطبوعات؛

استاد حوزه و دانشگاه: برخی با مثبت جلوه دادن چهره آمریکا می‌خواهند روحیه استکبار ستیزی را تضعیف کنند

خبرگزای رسا ـ مدیر کل شورای هماهنگی شرق استان تهران با بیان اینکه برخی با مثبت جلوه دادن چهره آمریکا سعی می‌کنند روحیه استکبار ستیزی را در مردم تضعیف کنند، گفت: ما مسلمان و شیعه هستیم و مرگ بر آمریکا شعار ما بوده و تا ما هستیم و تا استکبار هست این شعار ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام سيد محسن محمودي، مدير کل شوراي هماهنگي شرق استان تهران و استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن محمودی، مدیر کل شورای هماهنگی شرق استان تهران در حاشیه بازدید از غرفه رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در تبیین این مطلب که برخی سعی در مثبت نشان دادن چهره آمریکا دارند و می خواهند با این کارها روحیه استکبار ستیزی ملت ایران را تضعیف کنند، اظهار داشت: آنهایی که این تصور غلط را دنبال می کنند از باورهای اعتقادی قوی برخوردار نیستند، چرا که خداوند در قرآن فرموده که مرا بپرستید و با طاغوت مبارزه کنید.

 

وی ادامه داد: همانطور که حق و حقیقت در هر زمان پرچم داری دارد، طاغوت هم دارد و پرچم دار اصلی طاغوت در دوران ما آمریکا است، و هرکس به قرآن و فرهنگ دین و عاشورا اعتقاد دارد، آمریکا را دشمن خود می داند چرا که امام حسین(ع) در روز عاشورا نفرمود من با یزید بیعت نمی کنم بلکه فرمودند مثل من با مثل یزید بیعت نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام محمودی با بیان این که استکبار ستیزی و شعار مرگ بر آمریکا از بدیهیات دین و روایات ما است، تصریح کرد: متأسفانه همیشه افرادی بوده اند که گرفتار نفاق و دورویی شده اند که در دوران ما هم هستند و با خود فروختگی و اعتقادات ضعیف سعی در کمرنگ کردن خطر نفوذ دشمن و حساسیت زدایی از آن داشته اند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث نفرت از آمریکا و غرب ریشه اسلامی، عقلایی و منطقی دارد ولی برخی می خواهند آن را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: ما مسلمان و شیعه هستیم و مرگ بر آمریکا شعار ما بوده و تا ما هستیم و تا استکبار هست این شعار ادامه خواهد داشت.

 

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه دشمن از راه های زیادی سعی در نفوذ در فرهنگ و دین ما را دارد، ابراز داشت: یکی از روزنه های نفوذ شمن از مسیر رسانه است، که حتی بعضی رسانه های درون کشور نیز با مطالب خود آب به آسیاب دشمن می ریزند و همچنین فضاهای مجازی هم سهم بسزایی در نفوذ فرهنگی دشمن داشته که به خاطر اهمیت همین مطلب بود که رهبر معظم انقلاب، فرمان به تشکیل شورای عالی فضای مجازی داد.

 

وی در پایان با اشاره به بحث اقتصاد به عنوان یکی از روزنه های نفوذ دشمن در فرهنگ اسلام، تأکید کرد: بحث نفوذ فرهنگی یک واقعیت است نه توهم و بازی با الفاظ هم نیست و دشمن هم نقشه های زیادی برای آن کشیده است؛ اما به لطف خدا و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بصیرت ملت ایران تمام توطئه های آنها نقش بر آب خواهد شد./1330/پ200/ف

ارسال نظرات