۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۸۴۹
کارشناس دینی:

بیعت با رهبر معظم انقلاب نشان از بصیرت و وفای به عهد است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این که امام سجاد(ع) می فرماید دین در قول حق، امانتداری و وفای به عهد است، گفت: پیروی از رهبری و عمل کردن بر اساس رهنمودهای ایشان و ثبات قدم داشتن در این مسیر نشان از بصیرت و دارای ارزش والایی است.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، کارشناس دینی چهارشنبه شب در مسجد جامع روستای دارالسیاده علوی در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که بسیار افرادی بودند که دارای منصب و مقام بودند، اما با لغزش از مسیر مستقیم خارج شدند، گفت: امام سجاد(ع) می فرماید دین در قول حق، امانتداری و وفای به عهد است.

 

وی افزود: انسان مؤمن باید حرف حق بزند، حتی زمانی که به ضرر او است و برخی حرف حق را بر زبان جاری می کنند، اما در عمل به آن ضعیف هستند.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که اهل بیت(ع)، قرآن، نماز و روزه نزد ما امانت است، گفت: در زیارت امان الله نیز از اهل بیت(ع) و نماز به عنوان امانت یاد شده است که در روز عاشورا افرادی بودند که در لحظات آخر امانتداری خود را اثبات کردند و برخی نیز در امتحان الهی مردود شدند.

 

این کارشناس دینی با تأکید به وفاداری و عهد به دین، گفت: در سوره یاسین ما عهد می بندیم که دنباله رو شیطان نباشیم و دستورات پیامبر اسلام(ص) را اجرا کنیم.

 

وی با اشاره به این که ملت ایران با آرمان های امام راحل عهد و پیمان بسته اند، گفت: امام خمینی(ع) آمریکا را شیطان بزرگ می دانست و استکبار ستیزی از آرمان های ایشان بود.

 

به گفته وی، بیعت ما با رهبر معظم انقلاب نشان از وفای به عهد است، چراکه ایشان ادامه دهنده خط سرخ امام حسین(ع) در دنیای اسلام است.

 

وی با اشاره به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جمع رؤسای دانشگاه ها، گفت: ایشان فرمود باید به جوان های انقلابی، مؤمن، خوش روحیه، متدین و دارای عزت نفس میدان بدهید، به گونه ای که فضا دست آنها باشد.

 

ثبات قدم نشان از دینداری است

حجت الاسلا کاظمی با اشاره به بی وفایی برخی خواص در سال 88، گفت: آنها با آرمان های امام راحل و انقلاب فاصله کرفتند و به خون شهدا پشت کردند.

 

این کارشناس دینی حفظ نظام را مهمتر از یک دوره انتخابات دانست و گفت: برخی با فریب دشمن خوردن، نشان دادند که دیندار واقعی نیستند.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به داشتن بصیرت نسبت به مسائل، گفت: کسانی که بصیرت داشتند در فتنه 88 نجات پیدا کردند و برخی با لرزش از صراط مستقیم خارج شدند.

 

به گفته وی، در طول تاریخ نیز افرادی بودند که از یاران امامان معصوم و یاران آن بزرگواران محسوب می شدند، اما نتوانستند در مسیر مستقیم پایدار باشند.

 

حجت الاسلام کاظمی با تأکید بر این که ثبات قدم نشان از دینداری است، گفت: پیروی از رهبری و عمل کردن بر اساس رهنمودهای ایشان و ثبات قدم داشتن در این مسیر نشان از بصیرت و دارای ارزش والایی است./1307/202/ب2

ارسال نظرات