۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۳۰۱۸۲۵
زاکانی در اصفهان:

آقای رییس جمهور با تندخویی و عصبانیت نمی توان مشکلات کشور را حل کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار توام با عصبانیت رییس جمهور، گفت: آقای رییس جمهور شما با داعیه تدبیر و امید بر سر قدرت آمده اید و درست نیست که بخواهید با عصبانیت رفتار کنید.
دکتر عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه در همایشی که با عنوان «آن چه به خیر نگذشت» در دانشکده علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، گفت: آمریکا برای تخریب ایران از هر روشی استفاده کرده است.

 

وی با اشاره به مطرح شدن مبحث نفوذ استکبار جهانی در کشور از جانب رهبر معظم انقلاب، افزود: بدیهی است در بیان رهبر انقلاب، منظور از نفوذ، نفوذ آمریکا در جمهوری اسلامی ایران است که این مسأله از پیشینه آمریکا به عنوان دشمن درجه یک عدالت در عرصه جهانی نشأت گرفته است و باید متذکر شویم که آمریکا کشوری استعمارگر است که می خواهد همه جهان را تحت استعمار خودش قرار دهد و هر کشوری با سیاست آن ها مقابله کند، به هر روشی متوسل می شود که آن کشور را نابود کند.

 

آمریکا از الگو شدن ایران هراس دارد

زاکانی جمهوری اسلامی ایران را یک الگو برای تمام کشورهای مستضعف جهان معرفی کرد و گفت: در طرف مقابل ایالات متحده آمریکا، کشوری به نام جمهوری اسلامی ایران حضور دارد که به دنبال این است که عدالت را در سراسر جهان احیاء کند و البته زمانی می تواند به این هدف برسد که نقطه شروع این عدالت گستری، خود ایران باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جایگاه فعلی کشور ایران و کشور ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: در حال حاضر ایالات متحده آمریکا با شانزده هزار میلیارد دلار بدهکاری، بدهکارترین کشور دنیا است، افزون بر بدهکاری، وضعیت اجتماعی، فرهنگی و امنیتی این کشور کاملاً بحرانی است ولی در طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلاتی که دارد، هنوز وضعیتش بحرانی نشده و بر خلاف ایالات متحده آمریکا دارای ثبات منطقه ای است.

 

وی به تقابلاتی منفی که ایالات متحده آمریکا از اول انقلاب تا زمان حال با جمهوری اسلامی ایران داشته است اشاره کرد و افزود: از سال پنجاه و هفت تا سال شصت و هفت رویکرد ایالات متحده آمریکا، رویکردی سخت بوده است، یعنی رویکردی که به سبب آن، بسیاری از ارگان ها تخریب و مسؤولان بلند پایه کشور ترور می شدند.

 

رویکرد نفوذ، ابزاری جدید برای رخنه در ایران است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب راجع به شبیخون فرهنگی در اوایل انقلاب ابراز کرد: بعد از نا امید شدن ایالات متحده آمریکا از برخورد سخت با جمهوری اسلامی ایران، رویکرد مبارزه نرم را برای برخورد با جمهوری اسلامی ایران را اتخاذ کرد، رویکردی که به سبب آن مردم ایران در مقابل دولتش قرار می گیرند.

 

زاکانی با توجه به فتنه هایی که از اول انقلاب تا الآن از طرف دشمن طراحی شده است، بیان کرد: فتنه هشتاد و هشت و امثال آن، برای ایجاد دو دستگی در میان مردم بوده است ولی تمام این فتنه ها به الطلاف الهی و عنایات امام زمان(عج) و رهبری مقام عظمی ولایت و بصیرت مردم فهیم ایران نقش بر آب شده است.

 

وی به تحریم های اخیر دشمن که به اذعان خودشان هوشمندانه، دقیق، مؤثر و فلج کننده بوده است اشاره کرد و گفت: هنگامی که این تحریم ها به اندازه ای که دشمن به آن دل بسته شده بود، مؤثر واقع نشد، آن ها برای محصور کردن انقلاب در خودش، رویکرد نفوذ را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

زاکانی تأکید کرد: همه تقابلاتی که ایالات متحده آمریکا با جمهوری اسلامی ایران داشته است، برای ایران هزینه برانگیز بوده ولی به الطاف الهی با شکست روبرو شده است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسأله نفوذ از اوایل انقلاب مطرح بوده است ولی دلیل این که رهبری بر این مسأله در این اواخر تأکید می کنند، به خاطر این است که نفوذ در کشور، به خط تلاش دشمن برای تخریب مبانی جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

 

وی مسأله نفوذ دشمن را مسأله ای بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: نفوذ دشمن در کشور موجب تخریب افکار عمومی و تخریب افکار عمومی باعث نا امید شدن مردم می شود و این ناامیدی موجب از دست رفتن سرمایه اصلی کشور یعنی مردم می شود.

 

مشکلات مملکت با عصبانیت حل نمی شود

زاکانی ابراز کرد: دشمن با نفوذ خود در کشور قصد دارد مسؤولان بلند پایه را دچار اشتباه محاسباتی کرده و با تصمیم سازی برای آن ها، به طورغیر مستقیم اوضاع داخلی و خارجی کشور را تحت کنترل خودش در آورد.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان رهبر معظم اتقلاب که فرمودند، «آن چیزی که بعد از رحلت پیامبر(ص) اسلام را از مسیر اصلی اش منحرف ساخت، مسأله نفاق بود»، افزود: بدترین نوع نفاق، نفاقی است که از طرف افرادی باشد که در گذشته سابقه انقلابی گری داشته اند، چرا که این افراد با تابلوی انقلابی که در گذشته به دست آورده اند، افکار ضد انقلابی را ترویج می دهند.

 

وی در تبیین شخصیت افراد منافق از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: اگر میان مطالبات آمریکا و مطالبات افرادی در جامعه هم گرایی ایجاد شود و آن افراد این مسأله را نپذیرند، باید از آن ها دوری کرد چرا که آن ها نمونه بارزی از افراد منافق هستند.

 

زاکانی در پایان با انتقاد از رفتار همراه با عصبانیت رییس جمهور، گفت: آقای رییس جمهور شما با داعیه تدبیر و امید بر سر قدرت آمده اید و درست نیست که بخواهید با عصبانیت رفتار کنید، چرا که نمی توان با عصبانیت مشکلات مملکت را حل و فصل کرد./867/پ201/ج

ارسال نظرات