۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۳۰۱۶۵۰
آیت الله نوی همدانی تأکید کرد؛

ضرورت بازخوانی دستاوردهای انقلاب برای نسل های جدید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوی همدانی گفت: همیشه بایستی تاریخ انقلاب را بازخوانی کرد و اینکه بدانیم چه بودیم و چه شدیم و آگاه باشیم انقلاب اسلامی سبب تحول جهانی شد که هر کجا قدم می گذاریم با ایران با دید احترام نگاه می کنند چون این ایران بود که بیداری را در شرق و غرب عالم به وجود آورد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای جامعه بسیج ورزشکاران و همچنین اعضای ستاد کنگره شهدای ورزش استان مازندران به همراه جمعی از دانشجویان بسیحج دانشجویی استان گیلان پیش از ظهر امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

شناخت زمان بر هر انسانی لازم است

حضرت آیت الله نوری همدانی در ابتدای این دیدار با اشاره به شناخت زمان به عنوان یکی از موضوعات اساسی و لازم برای هر انسانی، اظهارداشت: دستور روایات این است که هر انسانی باید در راستای شناخت زمان گام برداشته و حرکت کند چراکه شناخت زمان یعنی شناسایی حوادث و رخدادها وارزیابی آنها و اینکه هنگام برخورد با آنها هوشمندانه و با دقت کامل عمل کنیم.

 

وی با اشاره به ضرورت بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی ابرازداشت: همیشه بایستی تاریخ انقلاب را بازخوانی کرد و اینکه بدانیم چه بودیم و چه شدیم و آگاه باشیم انقلاب اسلامی ما باعث تحول جهانی شد که هر کجا قدم می گذاریم با ایران با دید احترام نگاه می کنند چون این ایران بود که بیداری را در شرق و غرب عالم به وجود آورد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه افزود: همیشه در طول تاریخ چکمه ستمگران و زور گویان روی کشورهای مستضعفان و فقیران بود اما با انقلاب ایران سلطه آنها تا حد زیادی از بین رفت و باعث آشفتگی و پریشانی آنها گردید.

 

اسلامی بودن نظام، رکن اول انقلاب

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب اسلامی دارای سه رکن اساسی است، خاطرنشان کرد: نخستین رکن اساسی این انقلاب، اسلامی بودن آن بود چراکه قبل از انقلاب، اسلام به حاشیه رفته بود به طوری که اسلام فقط به نماز و روزه شناخته می شد و از استکبار ستیزی و ظلم گریزی خبری نبود؛ اما امام ثابت کرد رکن اصلی اسلام ناب محمدی مبارزه با استکبار است.

 

وی ادامه داد: قبل انقلاب عده ای کاخ نشین خود را همه کاره کشور می دانستند و بقیه را نوکران خود می پنداشتند، و با همراهی غرب و شرق برمردم حکومت می کردند به طوری که قبل از انقلاب 60هزار مستشار آمریکایی در این کشور بود اما امام خمینی(ره) با نیروی الهی خود، همه معادلات آنها را از بین برد.

 

مردم ستون نظام اسلامی

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به مردم به عنوان رکن دوم انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: تاریخ نشان داده هر جا مردم، آگاه و بیدار و متحد باشند کارهای زیادی می توانند انجام دهند که ما غیر از انقلاب خودمان و این مطلب را در قضیه قذافی و حسنی مبارک و غیر آن در کشورهای اسلامی دیدیم.

 

وی ادامه داد: اگر مردمی با اخلاص به نام شهدا نبودند هیچگاه انقلاب ما به ثمر نمی رسید؛ شما الان در هر شهر و روستایی قدم بگذارید عطر و بوی شهدا را حس می کنید و در هر قشری هم شهدای زیادی تقدیم کرده ایم؛ به عنوان نمونه بنده بعد از فتنه 88 به بیست استان سفر کردم و در خرم آباد شنیدم این شهر بیش از 500 شهیده زن دارد که این خیلی ارزش دارد؛ اما علما در این بین نسبت به جمعیتشان از شهدای بیشتری برخوردار هستند همچنانکه امام خمینی(ره) در صحیفه نور این مطلب را بیان کرده است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه بحث ورزش و سلامت را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت:  بنده به وزیر بهداشت هم گفتم که اگر بحث ورزش نهادینه شود نیاز به داروها نصف می شود؛ اما در غیر این صورت سستی و کسالت سراغ انسان می آید؛ بنده خودم که 90سال سن دارم نزدیک هشتاد سال است ورزش را ترک نکرده ام و به شکر خدا هیچگاه هم به دارویی نیاز پیدا نکرده ام و در سلامتی کامل هستم ولی در کنار ورزش اهمیت به خوراک هم اهمیت ویژهای در سلامت دارد.

 

ولایت فقیه اصلی ترین رکن انقلاب اسلامی

وی با اشاره به ولایت فقیه به عنوان سومین رکن رکین انقلاب اسلامی، تأکید کرد: اگر ولایت فقیه نبود این انقلاب پیشرفتی نمی کرد و هرکشوری هم که با مشکلات فراوانی روبه رو هستند، به دلیل عدم وجود ولی فقیه است، همچنانکه اگر در وصیت نامه شهداء هم نگاه کنید، پیروی از ولایت فقیه را انگیزه حضور در جبهه ها می دانستند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان تصریح کرد: چند نکته مهم را هیچگاه فراموش نکنید؛ نخست اینکه همیشه نمازتان را در اول وقت بخوانید که برکات زیادی به همراه دارد، دوم اینکه از تلاوت قرآن اول صبح غافل نشوید و سحر خیز باشید و بدانید این انقلاب مقدمه ظهور امام زمان(عج) است؛ بنابراین با کار و تلاش  خود را برای آن دوران آماده کنید./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات