۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۰۱۴۲۱
در نشستی خبری در نمایشگاه مطبوعات مطرح شد؛

واکنش سخنگوی دولت به اظهارات رییس دستگاه قضا/ برجام یک افتخار ملی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به سخنان رییس قوه قضاییه درباره اظهارات رییس جمهور واکنش نشان داد و گفت:همدلی بدان معنا نیست که در همه مسائل یک نظر وجود داشته باشد؛ برجام یک موفقیت ملی برای ایرانیان بود.
محمدباقر نوبخت محمدباقر نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد باقرنوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد، با اشاره به کیفیت خودروهای ایرانی گفت: این که از انبار و ذخایر موجود استفاده می شود به معنای نقص این خودروها نیست بلکه این خودروها بازار نداشته است.


وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد موظف شدند که با دقت بر کیفیت خودرو ها نظارت داشته باشند تا از این طریق پیامی به صنعت تولید ملی در امر خودروسازی بدهیم که فرصت مناسبی برای اقبال مجدد مردم فراهم شد که امیدواریم که همواره اعتماد و اطمینان از سوی مصرف کنندگان نسبت به صنعت خودرو ملی وجود داشته باشد.


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این که نظارت دستگاه های ذیربط بر کیفیت محصولات وجود دارد، اظهار داشت: اگراین کیفیت بنا بر هر دلیلی مخدوش شود هیچ عذر و بهانه ای برای آن ها وجود نخواهد داشت و همانگونه که دولت بیان کرده خواهان افزایش کیفیت و مناسب شدن قیمت برای مصرف کنندگان هستیم.


وی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر اجرای برجام ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی به عنوان یک نهاد رسمی موضوع پرونده هسته ای را از پیش دنبال می کرد و مصوبه این شورا در امر چگونگی اجرای برجام در حال عملیاتی شدن بوده و این کمیته از سوی شورای عالی امنیت ملی در آینده ای بسیار نزدیک معرفی خواهد شد.


نوبخت به پیگیری ها انجام شده درباره فاجعه منا ابراز داشت: یک گروه کاشناسی از ایران درقالب سازمان حج و زیارت و دیگر نهادهای مرتبط به عربستان سفر کردند تا درباره مفقودان فاجعه منا تحقیقاتی را انجام دهند و آن ها را شناسایی و حقوق حقه ملت ایران را استیفا کنند.


وی عنوان کرد: از همه ابزارهای رسمی و غیر رسمی استفاده می کنیم و امیدواریم که کمیته حقیقت یاب با همکاری دولت عربستان تشکیل شود و مسائل فاجعه منا را مورد بررسی قرار دهد.


سخنگوی دولت با اشاره به دغدغه های رییس جمهور درباره مطبوعات کشور خاطرنشان کرد: رییس جمهور طبق 113 قانون اساسی پس از مقام معظم رهبری عالی ترین مقام رسمی کشور هستند که علاوه بر مسؤولیت قوه مجریه، مسؤولیت اجرای قانون اساسی را عهده دار است.


وی اضافه کرد: هرجایی رییس جمهور احساس کند حقوقی را که قانون اساسی به صورت مصرح برای شهروندان به ویژه برای مطبوعات قائل است مخدوش می شود حتما موضع گیری می کند، نظر رییس جمهور به نحو شایسته دنبال خواهد شد.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به سخنان رییس قوه قضاییه درباره اظهارات رییس جمهور واکنش نشان داد و گفت: این دوره یکی از دوره های خوب همدلی بین مسؤولان قوا است، همه این همدلی بدان معنا نیست که در همه مسائل یک نظر وجود داشته باشد.


وی افزود: در فضای قضایی ممکن دو قاضی عینا یک نظر را بیان نکرده و احکام جداگانه ای صادر کنند، این مسأله طبیعی است؛ ما به اصل 57 قانون اساسی که تفکیک بین قوا است پایبند هستیم؛ همچنین اصل 113 قانون اساسی جایگاهی ویژه برای رییس جمهور قائل شده است؛ این اصل می گوید بعد از مقام رهبری عالی ترین مقام کشور رییس جمهور است.


نوبخت با بیان این که مسؤول اجرای قانون اساسی که پس از رهبری بالاترین جایگاه را دارد می تواند نظر خود را بیان کند، اظهار داشت: این که هریک از قوا درجای خود نظری داشته باشند محترم است، برجام یک موفقیت ملی برای ایرانیان بود.


وی ادامه داد: در این مذاکرات نه تنها تحریم ها برداشته شد بلکه حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید همه مجامع جهانی قرار گرفت؛ با توجه به این موفقیت بیش از پیش ضرورت همدلی و وحدت احساس می شود؛ امیدواریم از فضای پس از برجام به نحو احسن استفاده شود./1323/پ200/ج

ارسال نظرات