۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۰۱۱۴۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امدادگران کمیته امداد سربازان گمنام خدمات رسانی به محرومان هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امدادگران و نیروهای کمیته امداد سربازان گمنام عرصه خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه اسلامی هستند.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار معاون سلامت کميته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیرکل کمیته امداد استان، با قدردانی از خدمات رسانی این نهاد به محرومان و مستمندان، اظهار کرد: کمیته امداد روزنه آرامش بخشی به جامعه و امیددهی به نیازمندان است.

 

وی اضافه کرد: امدادگران کمیته امداد در خط مقدم محرومیت زدایی و مبارزه با فقر در جامعه قرار داشته و فعالیت آنها مصداق بارز گره گشایی است به گونه ای که تأثیر خدمات آنها در بخش های مختلف مشهود است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت نیروهای کمیته امداد در بارگاه باری تعالی ارزش و جایگاه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: در واقع امدادگران و نیروهای کمیته امداد سربازان گمنام عرصه خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به شمار بالای محرومان و نیازمندان در جامعه و حجم کار در نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای کار و فشار فعالیت در این نهاد، کار کردن در کمیته امداد و رسیدگی صادقانه به حال محرومان، نیروی مضاعفی طلب می کند اما اجر و پاداش معنوی آن نیز به مراتب بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه در طول سال های اخیر فعالیت های کمیته امداد در فقرزدایی و زدودن غبار محرومیت از چهره اقشار مختلف نقش ویژه ای داشته است، افزود: اکنون خدمات کمیته امداد در همه مناطق ملموس بوده و اقشار محروم قدردان این فعالیت ها هستند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر خدمات دهی و امدادرسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) از دورترین نقاط مرزی تا قلب شهرهای بزرگ و کوچک مشهود است، اظهار کرد: باید خدمات رسانی کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی محرومان و مددجویان افزایش یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر حفظ حرمت و کرامت محرومان در خدمات رسانی به آنها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تأمین امنیت و آرامش مردم نقش عاطفی بیش از مادی اثرگذار است.

 

وی با بیان اینکه ازدواج و تشکیل خانواده، اشتغال، مسکن و غیره از مهم ترین عوامل ایجاد آرامش در درون خانواده ها و جامعه هستند، افزود: روح و رسالت اصلی فعالیت نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز ایجاد آرامش عاطفی و درونی برای مددجویان بوده که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب حاکم بر جامعه، اضافه کرد: وضعیت نامناسب اقتصادی بر روی سایر بخش ها نیز تأثیر مستقیمی می گذارد به گونه ای که بحران های مختلفی را برای خانواده ها ایجاد می کند.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بحران خانواده فلج کننده بوده و برای پیشگیری از این بحران، افزون بر نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد، سایر دستگاه ها و ارگان ها نیز باید به صورت جدی تری وارد میدان شوند.

 

گفتنی است، در استان 918 هزار نفری خراسان شمالی 120 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند که از این تعداد 80 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و 40 هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند./9314/202/ب1

ارسال نظرات