۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۳۰۱۰۳۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

برچیدن دین خدا از مهم‌ترین اهداف سردمداران کفر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: در طی تاریخ سردمدارانی وجود داشتند که انسان‌ها را از دین خدا جدا می‌کردند که مبادا دین‌داران و مومنان بر ضد آنان قیام و بساط ظلم آنان را جمع کنند.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان خطیب و استاد حوزه علمیه، شامگاه یکشنبه 17 آبان در مراسمی که به همت هیات انصار سیدالساجدین(ع) و به مناسبت دهه سوم محرم در مصلی بزرگ آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم دو نوع امام و راهبر را معرفی می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: در طی تاریخ سردمدارانی وجود داشتند که انسان‌ها را از دین خدا جدا می‌کردند که مبادا دین‌داران و مومنان بر ضد آنان قیام و بساط ظلم آنان را جمع کنند.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: علت دینی کردن مردم به همین دلیل است و خداوند در قرآن می‌فرماید اینان امامان هدایت هستند و ما آنان را در مقام امامامت قرار دادیم به سبب اینکه آنان افرادی پاک، شایسته، نیکوکار و مومن به من بودند.

 

وی افزود: امامان هدایت، مردم را به انجام عمل صالح، توحید و اخلاق صالحه هدایت می‎کنند و خداوند در ادامه می‌فرماید ما به امامان هدایت دستور دادیم که در هیچ کار و منفعتی دریغ نکنند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: در روایات است که در عالم هیچ خیری نبوده که انبیا و امامان انجام نداده باشند امام صادق(ع) فرمودند انبیا برای مردم منبع خیر و امامان کفر منبع خسارت و آتش دوزخ هستند و انسان باید دقت کند بین انبیای خدا و امامان کفر کدام را انتخاب کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خرد یعنی پایبند بودن، کسی که از عقل خود استفاده می‌کند یعنی به خرد خود پایبند است که به جهنم نرود.

 

وی افزود: بعضی از انسان‌ها عقل خود را فراموش کرده و بعضی‌ها نیز عقل خود را در اطاعت از هوای نفسانی لگدمال می‌کنند و به این موضوع دقت ندارند که خداوند این نعمت با عظمت را به آنان داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار داشت: پیامبر(ص) در برابر درخواست فردی که از او نصیحت ارزشمندی طلب کرده بود فرمودند اگر قصد انجام دادن کاری را داری ابتدا توجه به نتیجه و عاقبت آن کار داشته باش و سپس آن عمل را انجام ده.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند شما را بر حذر می‌دارم از خضرایی که در مستراح روییده باشد و این مثالی برای دختران زیبایی است که در خانواده‎های فاسد و آلوده بزرگ شده‌اند پس باید انسان زمانی که به خواستگاری دختری می‌رود بر مبنای عقل انتخاب کند نه اینکه با اطاعت از هوای نفس با کسی پیوند مشترک ببندد بعد منجر به جدایی شود و این همان فکر کردن به عاقبت هر کاری است چرا که عقل بین پاکان و آلودگان انتخابی درست خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: زیباترین صدا برای انسان صدای عقل است چرا که این صدا صدای خداست.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند این مردم هر آنچه اسلحه دارند بر علیه من به کار خواهند ‌برد به این دلیل که اینان پایبند به اطاعت از شیطان هستند./813/202/ب1

ارسال نظرات