۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۰۱۰۰۶
رییس موسسه تاریخ پژوهی:

جریان تحریف امروزی امتداد جریان فراماسونری قبل از انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی گفت: مطابق شواهد و اسناد، جریان تحریف امروزی امتداد همان جریان فراماسونری و روشنفکری ـ که از همان ابتدا، قبل از انقلاب است و البته مشابه همان دوران، نتیجه ای جز وابستگی، شکست و انحراف درپی نخواهد داشت.
حجت الاسلام سيد حميد روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حمید روحانی رییس موسسه تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی و رییس سابق مرکز اسناد و اطلاعات کل کشور امروز در مراسم بررسی ابعاد تحریف خط امام خمینی (ره) که به همّت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که در محل سالن همایش های دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد، گفت: عده ای می خواهند از فرق سر تا انگشت پا فرنگی شویم، اینها مقاله های بسیاری نیز نوشتند تا شخصیت های اسلامی و خط و منش آنها را زیر سؤال ببرند.

 

مبانی نظریه اسلام رحمانی، دهها سال قبل تدوین شده بود

حجت الاسلام روحانی با اشاره به گفته یکی از فراماسون های دوران مشروطه خاطرنشان کرد: شخصیتی بنام سرهنگ آخونداف در تاریخ وجود دارد که  این شخص یکی از چهره های شاخص در لژ های ماسونی است که البته برای ما زیاد شناخته شده نیست؛ این فرد در قسمتی از یادداشت های خود زمانی می گوید این خدا نبود که انسان ها را خلق کرد بلکه این انسان ها بودند که از ترس، خدا را برای خودشان خلق کردند.

 

وی ادامه داد: همین شخص در مکتوبات جبل الدوله می گوید حسین بن علی خواب دیده بود که خدا می خواهد تو را کشته ببیند و پیرو همین رویای خود به مسلخ رفت؛ در واقع، نمی شود از حسین و قیامش الگوبرداری کرد چرا که این سرنوشت شخص او بوده است، آخونداف می گوید اسلام دین عبادت و رحمت است، همان مسلکی که می گوید اگر سیلی به گوش چپ تو زدند، طرف راست صورتت را جلو بیاور.

 

خط تحریف امام، ریشه ای به قدمت تاریخ معاصر ایران دارد

حجت الاسلام روحانی گفت: این همان بنیاد نظریه اسلام رحمانی است که امروزه توسط عده ای دنبال می شود، خط تحریف اندیشه های حضرت امام (ره) ریشه در نقاط تاریک تاریخ معاصر دارد و پدران این گفتمان، مردان سیاه چهره تاریخ ایران هستند؛ همانهایی که ملت را با کودتای 28 مرداد، به عزا نشاندند و همانهایی که رضاخان را از اصطبل انگلستان بیرون کشیده و بر ملت مسلط ساختند.

 

رییس سابق مرکز اسناد و اطلاعات کشور کودتای 28 مرداد را نقطه عطف جریان روشنفکری خواند و تصریح کرد: از زمان کودتای سیاه 28 مرداد، جریان روشنفکری که سابقا دچار یک سرگشتگی بود، رسماً به سمت اندیشه امریکایی و لیرالیست های امپریال تغییر جهت داد تا جایی که مهندس بازرگان کتاب می نویسد و به زور می خواهد عبادت اسلامی را با اندیشه های غربی تطبیق بدهد.

 

وی تاکید کرد: اینها کسانی بودند که زمان مبارزات سیاسی امام(ره)، ادعا می کردند اگر در ایران جریان یا انقلابی بخواهد به راه بیفتد، الزاماً باید خود را با خارج تطبیق دهد، خواه با تفکرات کمونیستی بلوک شرق و خواه با اندیشه های سرمایه داری بلوک غرب؛ همین ها بودند که تلاش های امام را مذمت می کردند و عقیده داشتند که شرق و غرب بر شاه به توافق رسیده و محال است بتوان در مبارزات به پیروزی رسید. مگر در کتابهایشان نمی گفتند «هر گونه تلاش سیاسی، زیر چرخ آزادی سفید له خواهد شد»

 

چرا زمان تصویب کاپیتولاسیون، ناسیونالیست ها سکوت کردند

حجت الاسلام روحانی اظهارداشت: این گونه شد که در برابر کاپیتولاسیون، امام تنها ماند و فقط امام بود که فریاد آزادی را سر داد، در آن زمان که نه تنها اسلام و جامعه اسلامی بلکه ایران و نژاد ایرانی تحقیر شد، جبهه ملی، نهضت آزادی، ناسیونال ها و پان ایرانیست ها هیچکدام کوچکترین اعتراضی نکردند.

 

وی افزود: زمانی که سرجوخه های آمریکایی بر جان و مال و ناموس ملت مسلط بودند، روشنفکران کجا بودند؛ به موجب کاپیتولاسیون، اگر یک سرباز دون پایه آمریکایی به ملکه ایران نیز تعرض می کرد، دادگاه ها و پلیس ما حق دخالت، دستگیری و مجازات آن سرباز را نداشتند؛ آن زمان لیبرال ها کجا بودند که مرجع جهان اسلام، مجبور شد فریاد «رفت اسلام» سر بدهد و برای نجات ملت، کمک بخواهد.

 

امام زاده مُرده را همه دوست دارند

رییس موسسه تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به سخنرانی امام خمینی (ره) در سال 49 خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال 1349 بر علیه برگزاری جشن های 2500 ساله فرمود امام زاده مُرده را همه دوست دارند، اما مشکل اصلی با امام زاده زنده است که هنوز میتواند رسوا کند و خطرناک باشد، عزای امام حسین (ع) خوب است تا زمانی که خطبه های آتشین و بیدار کننده علما در آنها جایی نداشته باشند.

 

وی در انتها گفت: من کسی را متهم نمی کنم ـ چرا که باور دارم دشمن گاهی اوقات با هفت واسطه اهدافش را دنبال می کند ـ اما مطابق شواهد و اسناد، جریان تحریف امروزی امتداد همان جریان فراماسونری و روشنفکری ـ که از همان ابتدا، بیمار زاده شد ـ قبل از انقلاب است و البته مشابه همان دوران، نتیجه ای جز وابستگی، شکست و انحراف درپی نخواهد داشت.

 

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم، مطابق روال همیشه، حجت الاسلام روحانی به همراه جمعیت حاضر در مراسم، به احترام بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی قیام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت./863/پ202/ج1

ارسال نظرات