۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۰۰۸۹۹
با حکم مدیریت حوزه علمیه خراسان؛

مدیر جدید حوزه علمیه فاطمه الزهرا مانه و سملقان منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی مدیریت حوزه علمیه خراسان، خانم معصومه شاهدی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) خواهران آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی منصوب شد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مدیریت حوزه علمیه خراسان با صدور حکمی خانم معصومه شاهدی را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) خواهران شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی منصوب کرد.

 

خانم شاهدی جایگزین نیره مؤمن زاده، مدیر سابق مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آشخانه شده که از سال 84 و ابتدای تأسیس این حوزه علمیه تاکنون در سمت این مرکز آموزشی و دینی فعالیت می کرد.

 

مدیر جدید مدرسه علمیه خواهران شهرستان مانه و سملقان پیش از این به عنوان استاد حوزه علمیه و مبلغ دینی فعالیت می کرد و مدرک سطح دو حوزه علمیه را دارد.

 

خانم شاهدی در حالی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آشخانه منصوب شده که این حوزه علمیه در سال جاری 43 طلبه خواهر دارد و تاکنون نیز سه دوره از طلبه های ورودی این مدرسه علمیه فارغ التحصیل شده اند.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتصاب و معرفی مدیر جدید مدرسه علمیه خواهران آشخانه، اظهار کرد: این مدرسه علمیه از سال 84 با هدف تربیت طلاب خواهر در شهرستان مانه و سملقان تأسیس شد.

 

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه الزهرا(س) آشخانه از جمله مدارس مؤفق استان خراسان شمالی محسوب می شود، افزود: در سال های اخیر طلاب این حوزه علمیه در زمینه فعالیت های آموزشی و پژوهشی مؤفقیت های چشمگیری داشته اند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جاری بیش از 100 نفر از خواهران برای تحصیل در این مدرسه علمیه ثبت نام کرده بودند که از این تعداد متقاضی، 20 نفر پس از قبولی در آزمون کتبی و گذراندن مراحل مصاحبه و گزینش به عنوان طلبه جدیدالورود پذیرش شدند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امسال تحصیل طلاب در مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) خواهران آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان بر عهده 12 نفر از اساتید بومی منطقه است.

 

وی با یادآوری فارغ التحصیلی سه دوره از طلاب این حوزه علمیه، افزود: همچنین در حال حاضر 11 نفر از طلاب خواهر فارغ التحصیل شده از مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آشخانه، در نهادها و دستگاه های مختلف به انجام فعالیت های دینی و فرهنگی مشغول هستند.

 

گفتنی است، شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی با بیش از 105 هزار نفر جمعیت دارای دو حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران و حضرت بقیة الله الاعظم برادران و به ترتیب با 43 و 45 طلبه است.

شایان ذکر است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند./9314/203/ب2

ارسال نظرات