۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۰۸۶۵

گزارش نیویورک تایمز از سیاست دو پهلوی اردوغان در مقابل داعش

خبرگزاری رسا ـ به نوشته نیویورک تایمز، اردوغان از درگیری تروریست‌های داعش و کردها در دو طرف مرز ترکیه و سوریه، در جهت تحقق اهداف سیاسی خود سود می‌برد.
اردوغان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: نفوذ داعش به ترکیه که زمانی غیرممکن به نظر می‌رسید، در شرایط ناآرام کنونی این کشور تحقق یافته است. گروه تروریستی داعش به تازگی دو جوان 22 و 20 ساله را در خاک این کشور گردن زده و تصاویر آن را نیز در اینترنت منتشر کرده است.

 

در این گزارش آمده است: گروه تروریستی داعش به مناطق مرزی و کردنشین ترکیه نفوذ کرده و باعث افزایش نگرانی مردم این مناطق شده است. بسیاری از مردم ترکیه به خصوص کردها، اردوغان را به دلیل کوتاهی در مقابله با داعش و در نتیجه آن، تشکیل شاخه ترک این گروه تروریستی مقصر می‌دانند.

 

نیویورک تایمز سپس این پرسش را مطرح می‌کند: چرا اردوغان تا این اندازه نسبت به خطر داعش بی‌اعتناست؟ اردوغان با یک تیر در حال زدن دو هدف است. از طرفی، تروریست‌های داعش می‌توانند دشمن دیرینه دولت ترکیه، کردهای این کشور، را از میان بردارند. به خصوص در شرایط کنونی که بخش‌های بزرگی از شمال سوریه بوسیله کردها اشغال شده است و آن‌ها در آستانه تشکیل حکومتی مستقل در مرز ترکیه هستند.

 

از طرفی دیگر، اردوغان پایگاه‌های نظامی ترکیه را در اختیار آمریکا قرار داده است تا گروه تروریستی داعش را نابود و از قدرت گرفتن آن در منطقه جلوگیری کند.

 

تحولات اخیر ترکیه، هر روز بیشتر از گذشته اردوغان را به اهدافش نزدیک‌ می‌کند. او از درگیری کردها و گروه تروریستی داعش در هر دو طرف مرز با سوریه، به نفع خود و دولتش بهره می‌برد./982/ب102/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات