۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۰۰۶۴۱

تظاهرات‎کنندگان بحرینی آزادی روحانی شیعه را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ سهل انگاری نظام آل‎خلیفه در آزادی یکی از روحانیان شیعه، اعتراض گسترده مردم را به همراه داشت.
علامه عبدالجليل المقداد استاد حوزه علميه بحرين

 

به گزارش خبرگزای رسا، مردم مناطق مختلف بحرین و خانواده شهدا در اعتراض به سهل انگاری مسؤولان حکومتی در آزادی حجت الاسلام عبدالجلیل مقداد و اعضای خانواده وی، دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند.

 

فعالان حقوقی بحرین تاکید کردند که ممنوعیت شیخ مقداد و اعضای خانواده وی از حضور در مراسم تشییع جنازه برادرش، تجاوزی آشکار به قوانین ملی و حقوق انسانی است.

 

فعالان حقوق بشر بحرین همچنین خاطر نشان کردند که نظام آل خلیفه در چهارچوب سیاست انتقام از رهبران انقلابی و فعالان حامی آنان، دست به چنین عملی زدند.

 

از سوی دیگر خانواده شیخ مقداد خواستار فشار نیروهای انقلابی، سازمان‌های حقوقی داخلی و خارجی برای آزاد سازی این روحانی بحرینی و سایر اعضای خانواده وی جهت حضور در مراسم دفن و تشییع برادرش شده و اظهار داشتند که مراسم تدفین برادر شیخ مقداد بدون حضورش امکان پذیر نیست.

 

مادر شیخ مقداد نیز تصریح کرد که بیش از چهار سال است که پسر و اعضای خانواده خود را که در زندان آل خلیفه به سر می‌برند، ندیده و امیدوار است که در مراسم تشییع پسرش، با اعضای خانواده خود دیداری داشته باشد.

 

شیخ عبدالجلیل مقداد از رهبران انقلابی بحرین چند سال قبل به اتهام اقدام در راستای براندازی نظام و اخلال در نظم عمومی بازداشت و تا به امروز در زندان‌های نظام آل خلیفه به سر می‌برد./981/ب902/د

ارسال نظرات