۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۰۵۷
مبلغ و پژوهشگر علوم دینی:

رویکرد تبلیغ باید تهاجمی باشد/ امپریالیسم رسانه‌ای غرب مانع شنیده شدن صدای حق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام منصوری با اشاره به امپریالیسم رسانه‌ای غرب برای منع از شنیده شدن صدای انقلاب اسلامی، گفت: در شرایط امروز رویکرد تبلیغی باید تهاجمی و در برابر نفوذ دشمن باشد.
امريکا

حجت الاسلام مهدی منصوری مبلغ و پژوهشگر دینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراز داشت: 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز است.


وی ادامه داد: اگر آن روز ایالت متحده آمریکا در تهران سفارت داشت و دانشجو های انقلابی آن را تسخیر کردند امروز با ابزار های فناوری مثل شبکه های اجتماعی تبلت و دیگر مسائل در جای جای ایران بین اقشار مختلف، بین نهاد ها و سازمان های مختلف لانه گذاری کردند که ممکن است برای عموم مردم ملموس نباشد.


این استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: چرا آنها اتاق فکر و برنامه داشته باشند ولی ما نداشته باشیم أمیر المومنین علی (ع) بیان می دارند، با اینکه اهل باطل در درون خود جهنمی از اختلاف و تفرقه دارند، اما در مقابل حق متحد بوده و در قالب یک تشکل به مقابله با حق می پردازند. علی(ع) در نهج البلاغه آنگاه که سخن از پیمان شکنان می کند بر روی این نکته تأکید می کند که اینان گروهی متشکل و سازمان یافته هستند.

وی تصریح کرد: با این توضیحات چرا ما اتاق فکر و تصمیم گیری در تمامی ابعاد با رویکرد دشمن شناسی نداشته باشیم چرا تشکل ها وانجمن های ما به طور جدی فعال نیستند، امروز آن ها با ارسال حجم وسیعی از اطلاعات که اکثرشان سیاه نمایی وکذب است می خواهند حق را در انزوا قرار داده و بر همگان مخفی سازند و از آب گل آلود ماهی بگیرند أمیر المومنین علی(ع) می فرمایند؛ شبهه چیزی است که شبیه به حق است.


این مبلغ فضای مجازی ادامه داد: شبهه را از این رو شبهه نام نهادند که شباهت به حق دارد اما برای دوستان خدا، نوری که آنان را در تاریکی های شبهه راهنمایی کند، یقین آن ها است، و راهنمای آن ها، مسیر هدایت است، ولی دشمنان خدا، گمراهی شان آنان را به شبهات دعوت می کند


وی خاطرنشان کرد: حضرت معتقدند مردمی که به حقایق واقف نیستند بزرگترین خطر برای آنها شبهه است چرا که قدرت تجزیه و تحلیل نداشته و نمی توانند به راستی حق را از باطل متمایز سازند و این نکته ای است که دشمنان در طول تاریخ بر روی آن بیشتر مانور داده اند بنابر این افشاگری و شفاف سازی وارائه آگاهی وظیفه تمامی افراد آگاه جامعه بالخصوص دانشجویان بیدار است چراکه همه در یک خانواده بزرگ به نام ایران زندگی می کنیم واعضای خانواده باید حال و هوای یکدیگر را درنظر داشته باشند و اجازه گستاخی و زیاده خواهی به دشمنان و بیگانگان را ندهند.


حجت الاسلام منصوری ابراز داشت: بنابراین برهمه دانشجو ها لازم است که با حیله ها و نیرنگ های این شیطان بزرگ آشنا شوند چرا که با استفاده از ابزار ها و فناوری ها مدام در بیخ گوش جوانان تفرقه و بدبینی و دور شدن از هویت ایرانی و اسلامی را زمزمه می کنند.


وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در یکی از سخنرانی های خود، یاد آوری می کنند که آمریکا با زور سرنیزه به میدان نمی آید، بلکه با قلم به میدان می آید و به این ترتیب، شیوه جنگ غرب علیه اسلام را پیش بینی می نماید و در جای دیگر امام می فرمایند نباید از قدرت نظامی دشمن ترسید؛ عزیزان من! ما از حصر اقتصادى نمى‏ترسیم، ما از دخالت نظامى نمى‏ترسیم، آن چیزی که ما را مى‏ترساند وابستگى فرهنگى است، ما از دانشگاه استعمارى مى‏ترسیم..


وی ابراز داشت: بنابراین با الهام از مکتب امام خمینی(ره) باید گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) که اسلام استاندارد است در جامعه گسترش بدهیم با این حساب عقل اشخاص تشخیص خواهد داد که اسلام غیر استاندارد که اسلام آمریکایی، انگلیسی، وهابی، بهائی، سکولار،متهجر،تندرو و رحمانی صرف است هم وجود دارد این اولین گام است.


این پژوهشگر علوم دینی خاطرنشان کرد: هر انتقاد و هر راهکاری بالاخره تأثیر خواهد داشت کما اینکه اعلامیه ها تاریخی امام خمینی (ره) پایه های حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را از اساس براندازی کرد واقعا در اعلامیه ها چه بود که هرکسی آن را همراه داشت مجازات شدیدی در انتظارش بود آن اعلامیه سرشار از منطق و گفتمان عدالت خواه و آزادی اسلام بود نظیر همین امر در دوران صدر اسلام نیز بود آنجا که مشرکین بیم و خوف داشتند تا مبادا کلام پیامبر اعظم (ص) در دل مردم کارساز شود بنابراین به هرکسی را که به زیارت بیت الله می آمد می گفتند در گوش خود پنبه وارد کنید تا حرف های پیامبر(ص) تأثیری برایتان نداشته باشد.


وی ادامه داد: امروز این سناریو با شکل های مختلف دنبال می شود حجم وسیعی از برنامه ها و محتواها از طریق هزاران شبکه ماهواره ای و میلیون ها سایت و شبکه اجتماعی تولید می شود وحق را در انزوا قرار می دهد.


این استاد حوزه خاطرنشان کرد: از آن سو برنامه های ایران را از سوی ماهواره ها قطع می کنند و یا رسانه های غربی حق ندارند از تمدن و پیشرفت های ایران حرفی بزنند، فعلا خدمت ما سنگر تبلیغ است و در این زمینه باید به شکل تهاجمی کار کنیم تدافعی فعلا ثمری ندارد.


وی ادامه داد: اگر بتوانیم محتوای ناب اسلامی را به زبان های مختلف از طریق کانال های مختلف به دنیای تشنه ارائه نماییم بی شک فطرت انسان امروزی بیدار خواهد شد، اسلام استاندارد که برگرفته از تعالیم قرآن و سنت نبوی واهل بیت (ع) است کاملا زنده و پویا است برای تمامی دوره های تاریخی با استفاده از شرایط و مقتضیات زمان برنامه دارد، این اسلام ملاک و معیار می دهد و بر اساس آن خیلی از مسائل و شبهات را حل می نماید.


وی تصریح کرد: در قرآن آمده است از گام های شیطان پیروی نکنید یعنی شیطان آرام آرام و به صورت نرم و مخملی نفوذ می کند و احیانا برای اینکه طعمه اش متوجه نشود حرف های راست هم بگوید همین روند را شیطان بزرگ آمریکا و ایادی استکبار تکرار می کند.


این مبلغ فضای مجازی خاطرنشان کرد: آمریکا، شیطان بزرگ به بهانه عمران و آبادی وارد کشور های جهان سوم شدند طلا ها و الماس ها را به یغما بردند و الماس های سرخپوست ها را با خرده شیشه عوض کردند، در آفریقا نیز چنین کاری را کردند.


وی ادامه داد: در افغانستان مافیای مواد مخدر درست کردند، در خود ایران و در عصر پهلوی هرچند به آبادی و عمران نسبی در داخل کشور بود ولی از آن طرف نفت ایران را انگلستان به تاراج می برد چنانچه امام خمینی(ره) می فرماید؛ قبل از اینکه نفت کشف شود انگلستان نفت ایران را به تاراج می برد.


حجت الاسلام منصوری ابراز داشت: الان هم این طور هست آمریکا اگر بداند در یک جایی سودی ندارد مطلقا به آن منطقه نمی آید، سیاست های آمریکا و دولتمردانشان مثل میکروب و ویروسی می ماند که به محیط بدن انسان وارد می شوند از یک سو از میزبان تغذیه می کنند و از سوی دیگر موجب تضعیف بدن میزبان می شوند که اگر سیستم امنیتی کشور که به مثابه سلول های ایمنی بدن حرکت ها و توطئه های این ها را شناسایی و خنثی نکند و برای مردم آگاهی ندهد عملا باعث مریضی مزمن کشور خواهد شد کما اینکه اقتصاد وابسته به نفت رژیم پهلوی، مریضی مزمن اقتصاد را در پی داشته است که هنوز هم که هست مردم چوب آن را می خورند.


وی افزود: نکته دیگر بهتر است محتوا ها و اطلاعات را از منابع اصلی آن دریافت نماییم، امام خمینی (ره) در مورد نقشه دشمنان در دانشگاه ها می فرمایند؛ اما در دانشگاه ها نقشه آن است که جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزش هاى خودى منحرف کنند و به سوى شرق یا غرب بکشانند و دولتمردان را از بین اینان انتخاب و بر سرنوشت کشورها حکومت دهند.


وی برای خنثی سازی نقشه دشمنان وحدت حوزه و دانشگاه به معنای واقعی را نسخع مناسبی دانست و ادامه داد: طلاب و دانشجو ها با حرکت انقلابی وجهادی گفتمان اسلام استاندارد و آگاهی بخشی در تمام ابعاد مورد نیاز جامعه را در کل کشور جاری و ساری سازند.


وی ضعف امروز در قسمت های مختلف کشور را عمل نکردن به صورت ایده آل اسلامی دانست و ابراز داشت: در این شرایط نباید قرار دادهایی برای ایجاد شرکت های فست فود با آمریکا بسته شود کدام انسان عاقلی قبول می کند یک نفر بیگانه و یک دشمن دیرینه در منزل انسان غذا بپزد.


این مبلغ فضای مجازی خاطرنشان کرد: قاعده نفی سبیل که علمای اسلام درطول تاریخ کشور بدان استناد کرده اند و چنین قرار داد هایی را باطل ساخته و دست این شیاطین را رو کرده اند، ممکن است افرادی که در چنین شرکت هایی کار می کنند زبان به اعتراض بگشایند حال که اسلام مصالح عموم مسلمین را فدای منافع چند نفر نمی کند.


وی افزود: در آخر بر همه لازم است که از منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تبعیت کنند چرا که طبق قاعده لطف اگر خداوند متعال مصلحتی برای تعالی ایران اسلامی ببیند آن را به دل اولین شخص مملکت تابش می نماید تا فصل الخطاب و اتمام حجتی برای همگان باشد./854/301/ب3

ارسال نظرات