۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۰۰۰۵۱
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان:

ارتقای مطبوعات و نشریات در ارتقای فرهنگی کشور مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اهمیت مطبوعات و نشریات، گفت: ارتقای فرهنگی کشور به ارتقای مطبوعات و نشریات بستگی دارد.
حجت الاسلام حنان مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، بعدازظهر امروز در مراسم تحلیف هیأت منصفه مطبوعات دادگستری لرستان، گفت: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اهدافی برای مطبوعات در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این که کشور از لحاظ فعالیت‎های مطبوعاتی و ارتقای آن از جایگاه بالایی برخوردار است، افزود: اهمیت مطبوعات و نشریات و تأثیر آن بر پیشبرد اهداف کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست.

 

حجت الاسلام حنان با بیان این که ارتقای مطبوعات و نشریات در ارتقای فرهنگی کشور مؤثر است، عنوان داشت: مطبوعات به‌عنوان دانشگاه عمومی در جامعه عمل می‎کنند.

 

وی تصریح کرد: ارتقای مطبوعات و نشریات در بالا بودن سطح معلومات و دانش در زمینه‎های خبری اقتصادی، سیاسی، فنی، علمی، ورزشی و نظامی مژثر است.

 

رسالت مطبوعات باید ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر این که نباید مطبوعات در مرزبندی‎های کاذب و تفرقه‎انگیزی قدم بگذارند، اظهار داشت: رسالت اصلی مطبوعات در کشور باید ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی باشد.

 

وی با اشاره به این که اگر مطبوعات مرتکب خطایی شوند ساز و کارهایی برای برخورد با آنان وجود دارد، عنوان کرد: مطبوعات باید با فحشا، بی‎بند و باری و فساد مبارزه کنند.

 

حجت الاسلام حنان با اشاره به نقش مطبوعات در ارتقای فرهنگی و علمی جامعه ادامه داد: در راستای تقویت مطبوعات و نشریات استان لرستان، خانه مطبوعات از اعضای قوی تشکیل شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 101 نشریه و مطبوعات در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد 26 مورد آنها غیرفعال هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از سامندهی خبرنگاران استان خبر داد و یادآور شد: این ساماندهی در حال انجام است.

 

گفتنی است، حجت‎الاسلام مبلغی، نظری‎نسب، سیدنجم‎الدین طاهری، روح‌انگیز جهان‌افروز، علی فتح‎الهی، امیدی‎پور، دریکوند، کاظمی، حسین ایزدی، شاهرخی، حمید میرزاوند، امیرعلی حیدر ‎امیری به‌عنوان اعضای هیأت منصفه مطبوعات به مدت 2 سال انتخاب شدند./9459/202/ب3

ارسال نظرات