۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۹۹۵۹۴
با استفاده از اعتبارات سفر رهبری؛

کتابخانه آیت الله مهمان نواز تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: کتابخانه آیت الله مهمان نواز در بجنورد از محل اعتبارات ابلاغ شده سفر رهبری به استان، تا پایان نیمه نخست سال 95 به بهره برداری می رسد.
کتابخانه آيت الله مهمان نواز بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، صبح امروز در نشست خبری، از ابلاغ و جذب بخش دیگری از اعتبارات فرهنگی مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی خبر داد و افزود: از این محل مبلغ 70 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری سه کتابخانه مرکزی بجنورد، اسفراین و آشخانه ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی بجنورد به پاس بیش از نیم قرن تلاش دینی و فرهنگی آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بجنورد، به نام ایشان نامگذاری شده است، افزود: این طرح در نخستین سفر استانی دولت نهم به خراسان شمالی مصوب و ساخت آن از سال 86 آغاز شد اما به دلیل نبود اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرایی آن متوقف شد.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: اکنون از محل اعتبارات ابلاغ شده سفر رهبری 35 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری کتابخانه آیت الله مهمان نواز و 35 میلیارد ریال نیز به منظور تکمیل کتابخانه های آشخانه و اسفراین هزینه می شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کتابخانه آیت الله مهمان نواز از چند سال پیش به دلیل نبود اعتبار با 60 درصد پیشرفت فیزیکی به صورت نیمه تمام رها شده بود، خاطرنشان کرد: با جذب اعتبار اخیر سفر رهبری، عملیات ساخت این کتابخانه دوباره پیگیری شده و بر اساس برنامه تا پایان نیمه نخست سال 95 به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت کتابخانه آیت الله مهمان نواز با زیربنای سه هزار و 777 مترمربع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتبار اولیه 24 میلیارد و 315 میلیون ریال اجرایی اما بعد از مدتی، به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد، یادآور شد: در سفر رهبری برای تکمیل این طرح 20 میلیارد ریال مصوب شد اما اکنون بیش از مبلغ مصوب از سوی دفتر رهبری برای اتمام ساخت آن ابلاغ اعتبار شده است.

 

ثابت قدم وحید در ادامه با اشاره به دیگر دستاوردهای معنوی سفر رهبری به خراسان شمالی، افزود: بزرگ ترین هدف نظام جمهوری اسلامی تشکیل تمدن نوین اسلامی بوده که رهبری در سفر به استان با پرداختن به این موضوع تأکید کردند که در این راستا اگرچه در بخش سخت افزاری پیشرفت های قابل توجهی داشتیم اما از نظر نرم افزاری که شاکله اصلی تمدن نوین اسلامی است، عقب ماندگی قابل توجهی وجود دارد.

 

دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی یکی از ملزومات تحقق تمدن نوین اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب در سفر به استان آن را برای نخستین بار مطرح کردند، افزود: در این راستا و با هدف تحقق این خواسته مهم، جشنواره سبک زندگی اسلامی به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: این جشنواره در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی و راهکارهای تحقق آن در جامعه، نخست به صورت منطقه ای با محوریت این استان و در دوره های بعدی در گستره ملی با عاملیت خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

ثابت قدم وحید اظهار کرد: افزون بر این در زمینه تحقق فرمایش های رهبری در رابطه با سبک زندگی اسلامی، کارگروه سبک زندگی اسلامی در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تشکیل شده و این شورا برنامه های خود را بر اساس دغدغه های مطرح شده از سوی رهبری در موضوع سبک زندگی اسلامی پیگیری می کند./9314/202/ب1

ارسال نظرات