۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۸۴۷۱
رییس کمیسیون ویژه برجام مجلس:

مجلس در بررسی برجام کوتاهی داشت/ با اجرای توافق هسته ای بخش کوچکی از تحریم ها برداشته می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسون ویژه برجام مجلس با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب پیرامون برجام گفت: نامه ایشان فصل الخطاب و همدلی دولت و مجلس را می­طلبد.
مجلس در بررسی برجام کوتاهی داشت/ با اجرای توافق هسته ای بخش کوچکی از تحریم ها برداشته می شود مجلس در بررسی برجام کوتاهی داشت/ با اجرای توافق هسته ای بخش کوچکی از تحریم ها برداشته می شود مجلس در بررسی برجام کوتاهی داشت/ با اجرای توافق هسته ای بخش کوچکی از تحریم ها برداشته می شود مجلس در بررسی برجام کوتاهی داشت/ با اجرای توافق هسته ای بخش کوچکی از تحریم ها برداشته می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا زاکانی رییس کمیسیون ویژه برجام و نماینده مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه(6 آبان) باحضور در مسجد ارشاد اهواز  و بحث در باره نامه رهبر معظم انقلاب، گفت: آمریکا در راستای نظم نوین جهانی و تسلط کامل برجهان هر گونه مانع‌تراشی و مزاحمت را با انواع ترفند و حیله و توسل به زور از بین می­برد.

 

رییس کمیسیون ویژه برجام مجلس با اشاره به این که آمریکا برای دوستان خود ارزش و احترامی قائل نیست، افزود: بدقولی و بی عهدی آمریکا در خلال مذاکرات هسته­ای برای همگان آشکار شد.

 

دکتر زاکانی با اشاره به این که دیدگاه داخل کشور در رابطه با آمریکا متفاوت است، تصریح کرد: نفی رابطه با آمریکا و تأکید و پایبندی به آرمان­های انقلاب در برگیرنده پیشرفت و ترقی کشور است و بی توجهی به آنها واماندگی کشور را در پی دارد.

 

نماینده مجلس با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران لطفی الاهی و مورد عنایت اهل بیت است، بیان داشت: تأسیس نظام جمهوری اسلامی به دست امام خمینی (ره) و تداوم آن به دست رهبر معظم انقلاب از عنایات امام زمان(عج) است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منطق اسلامی در سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکایی­ها صراحتا به هوشیاری رهبر معظم انقلاب در برابر توطئه­ و حیله­های خود اعتراف می­کنند.

 

رییس کمیسیون ویژه برجام مجلس با اشاره به تجربه 37 ساله انقلاب اسلامی و داشته­های آن اعلان می­کند: باید با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از شرایط منطقه­ای وجهانی برای برپایی تمدن نوین اسلامی بهره برده و در راستای احیاء تمدن نوین اسلامی و آماده سازی برای ظهور منجی عالم بشریت گام برداریم

 

وی در ادامه سخنان خود به تقابل تفکر غرب به سردمداری آمریکا و تفکر اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی اشاره کرده و اظهار داشت: دیدگاه بعضی از مسؤولان برقراری رابطه با آمریکا است که این دیدگاه در سالیان پیش فراتر رفته و به برقراری رابطه با رژیم اشغالگر قدس تمایل داشتند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از این که به گمان عده­ای آمریکا در مسأله هسته­ای خواهان شفاف سازی است، گفت: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی جنبه سیاسی دارد و در صورت دست کشیدن از اعتقادات و آرمان­های انقلاب اسلامی به ما روی خوش نشان خواهد داد.

 

دکتر زاکانی با اشاره به این که برجام سرشار از تناقضات است تصریح کرد: در صورت عدم توجه و اصلاح تناقضات آن منافع ملی کشور مورد تهدید قرار خواهند گرفت.

 

رییس کمیسیون ویژه برجام با اشاره به این که برخی نمایندگان از بررسی دقیق برجام توسط کمیسیون ویژه برجام ناراحت بودند، افزود: ادعای نمایندگان بر آن است که با آشکار شدن نقاط ضعف آن، آمریکا آنها را دستاویز خود قرار داده و در اجرای توافق کارشکنی می­کند.

 

وی با اشاره به تحریم­های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی گفت: با توافق هسته­ای بخش کوچک و ناچیزی از تحریم­ها برداشته می شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب یادآور شد: کلام رهبری فصل الخطاب است که باید دولت و مجلس با همدلی و عمل به گفته­های ایشان منافع کشور را در نظر بگیرند.

 

وی با اشاره به تشکر رهبر معظم انقلاب از ناقدان و مؤیدان برجام، گفت: رهبر معظم انقلاب خواهان وحدت و انسجام در بین مسؤلان نظام است.

 

دکتر زاکانی به کوتاهی و قصور مجلس در بررسی برجام اذعان داشت و افزود: توافق برجام حلال مشکلات و معضلات کشور نیست.

 

وی در ادامه با انتقاد از نامه رییس جمهور بیان کرد: وی در ظاهر موافقت خود را با فرامین رهبری بیان کرده ولی حرف­های گذشته را برای توافق هسته­ای تکرار و از برداشته شدن تحریم­ها سخن می­گوید.

 

نماینده مردم تهران در پایان با اشاره به این که برقراری رابطه با آمریکا حلال مشکلات نیست، افزود: همدلی دولت و مجلس معضلات و نابسامانی­های کشور را از بین می­برد./9466/پ201/ج 

 

ارسال نظرات