۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۹۸۱۹۸
امام جمعه عجب شیر:

اقتصاد مقاومتی مانع آسیب پذیری کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی نگاه به درون را لازمه توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: اقتصاد مقامتی مانع آسیب پذیری کشور در حوزه اقتصاد است.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب‌شير

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: شرط اجرای برجام باید همسو با بیانات رهبر معظم انقلاب و بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت کشور ایران اسلامی استوار باشد.


وی تحقق شعار سال را عامل ترقی و پیشرفت کشور در حوزه های مختلف دانست و ابراز داشت: نه تنها در این باره مسؤولان موظفند، تمامی اقشار جامعه نیز موظفند و باید در راه تحقق این شعار تمام تلاش خود را مبذول دارند، اتحاد و انسجام درونی مانع نفوذ دشمن است.


وی رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی را در گرو وحدت و انسجام داخلی دانست و خاطرنشان کرد: از هم گسیختگی و نبود یکپارچگی دورنی نتیجه‌ای جزء ضعف کشور و به تحلیل رفتن نیروهای فکری و عملیاتی نخواهد داشت، ایجاد دو دستگی به نفع کشور نیست.


حجت الاسلام شربیانی اقتدار و عزت کشور را در برابر قوای خارجی و دشمنان میهن اسلامی را در تقویت درونی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: حتی حل مشکلات اقتصادی کشور متکی به توجه به درون و رفع موانع تولید است، با وجود برجام نیز مشکلات کشور در نگاه به درون حل خواهد شد.


وی در ادامه یکی از مهم‌ترین برکات تحقق شعار سال را حرکت منسجم در مسیر اقت
صاد مقاومتی دانست و افزود: اگر مردم، دولت را از خود بداند و دولتمردان ملت را ولی نعمت خود، به یقین همه در جهت تحقق مصالح ملی حرکت خواهند کرد، نگاه به بیرون هیچ گاه به نفع کشور نیست.


امام جمعه عجب شیر تصریح کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر مسائل اقتصاد
ی، باید تلاش کنیم مصرف کننده ایرانی به کالاهای داخلی اقبال داشته باشد، دولت نیز با بهره گیری از همدلی و همزبانی می تواند در زمینه رشد و توسعه کشور، عزت و غرور ملی، توسعه علمی و فرهنگی و اقتدار کشور تلاش کند.


وی سعادت جامعه را در گرو عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی طرح بومی اقتصادی کشور برای خروج از شرایط کنونی کشور است، اقتصاد مقاومتی کشور را از آسیب پذیری در حوزه اقتصاد مقاوم و واکسینه می کند.


وی، با بیان این‌که اقتصاد کشور باید مقاوم و پویا باشد، ابراز داشت: بهترین راه درمان مشکلات اقتصادی کشور و حل مسائل آن، تحقق اقتصادی مقاومتی در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب است، نیاز امروز جامعه توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی است.


حجت الاسلام شربیانی در ادامه، بیانات و رهنمود های رهبر انقلاب را فرمول بومی حل مسائل کشور عنوان کرد و افزود: بهترین راه درمان مسائل اقتصادی کشور، خروج از شرایط راکد امروز است، اقتصاد کشور باید پویا، مقاوم و مناسب با منابع کشور و همراه با توجه ویژه به دانش بنیانی آن باشد.


وی رابطه فرهنگ و اقتصاد را یک ارتباط تنگاتنگ خواند و ابراز داشت: فرهنگ در حقیقت چارچوب رفتاری و دیدگاه یک جامعه را ترسیم می کند، بی شک توجه به فرهنگ صحیح مصرف و ارائه الگوی مصرف صیحیح و بهره گیری از منافع مفید و مثمر ثمر است.


امام جمعه عجب شیر یکی از ابعاد مهم مسأله اقتصاد را مدیریت مصرف دانست و ابراز داشت: بهره گیری از فرصت آموزه های دینی و توجه به شیوه الگوی مصرف در منابع دینی و اسلامی در ارائه یک الگوی مصرف بهینه و بومی می تواند موفق عمل کند.


وی بیان حقیقت دینی اسراف را بسیار مؤثر عنوان کرد و ابراز داشت: ترسیم مفهوم صحیح صرفه جویی و دوری از اسراف به این معنا که صرفه جویی در واقع مصرف صحیح منابع و نعمات الهی است، مشوق مردم و جامعه در عمل به این مفهوم دینی و عقلانی خواهد بود.


حجت الاسلام شربیانی، تصریح کرد: خروج از اعتدال در مصرف و صرف بی جای منابع و غیر کارشناسانه در زندگی فردی و سازمان های دولتی در حقیقت کلمه اسراف می باشد، بنابراین اقتصادی مقاومتی در معنایی متفاوت از ریاضت اقتصادی قرار دارد./854/302/ب3

ارسال نظرات