۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۲۹۷۹۸۱
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی حسینی سبب فلاح جوامع انسانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرجی، با بیان این‌که سبک زندگی حسینی سبب فلاح جوامع انسانی است، گفت: نماز و اهمیت آن از آموزه های سبک زندگی حسینی است.
پرچم امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام فرجی استاد حوزه و دانشگاه امشب در مراسم یقه بندان هیئت انصارالحسین تبریز، حسینی زیستن را در گرو فهم و یادگیری معارف و احکام دینی، عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم حسینی زندگی کنیم و حیات و مماتمان حسینی باشد لازم است معارف دیتی را بیاموزیم.


وی راه رسیدن به این هدف را تحصیل معارف دینی در طول سال دانست و تصریح کرد: نه تنها باید در ایام محرم به تحصیل معارف دینی و آموزه های اسلامی مبادرت کنیم لازم است در طول سال نیز به تحصیل و یادگیری معارف دینی با مطالعه و بهره گیری از اساتید فن بپردازیم.


این استاد حوزه سبک زندگی حسینی را سبب فلاح و رستگاری جامعه عنوان و تأکید کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات امت است، با تمسک به شیوه زیستن این امام معصوم می تواند رستگاری و فلاح را در آینده خود تحقق بخشید و در مسیر حق حرکت کرد.


وی شرط دیگر سعادت را توکل و استمداد از درگاه الهی خواند و ابراز داشت: در کنار معرفت دینی و شناخت معارف اسلامی برای نیل و توفیق به مقام معنوی لازم است تا با توکل به درگاه الهی و استمداد از خداوند این مسیر را پیمود و در نیل به خداوند موفق بود.


این استاد حوزه با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمن و تغییر عرصه تبرد به نبرد در فضای مجازی، ابراز داشت: نه تنها لازم است به تحصیل معارف دینی و الهی بپردازیم بلکه لازم است به اشاعه و ترویج آن خود را ملزن بدانیم و با نشر ترجمه حتی یک روایت می توان در برابر هجمه این فضا حرکتی را انجام داد.


وی با تأکید بر سهیم بودن در نشر ارزش های حسینی و سبک زندگی حسینی، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی و با ابزاری های کنونی می توان در ترویج ارزش های قیام عاشورا سهیم بود و نه تنها خود آموخت بلکه سبب ترویج و انتشار این مطالب در میان مردم نیز بود.


حجت الاسلام فرجی با اشاره به ارزش و اهمیت نماز و قرآن در سیره ائمه(ع)، خاطرنشان کرد: ائمه(ع) به نماز و قرائت قرآن توجه خاصی داشتند و به آن اهمیت می دادند، اگر جامعه ما حقیقتا قرآنی شود و مردم به این هدیه الهی توجه ویژه داشته باشند و پای درس معارف آن بنشیند شاهد اعتلای معنوی جامعه خواهیم بود.


وی با اشاره به روایاتی در خصوص علاقه معصومین به فریضه نماز، افزود: امام حسین(ع) می فرماید که من نماز را بسیار دوست دارم، نماز و توجه به آن در کنار انس با قرآن می تواند یک جامعه را به معنویت و ارزش های الهی سوق دهد، نماز سبب تطهیر جامعه از منکرات و معاصی است./854/202/ب3

ارسال نظرات