۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۹۶۹۴۴
آیت الله توکل خطاب به مسؤولان:

اگر دلسوز مردم هستید از خواص منحرف فاصله بگیرید

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که یکی از خواص جامعه گفته که در مسأله حجاب باید از ترکیه الگو بگیریم، گفت: آیا ما این همه شهید دادیم که امروز از ترکیه لاییک الگو بگیریم؛ اگر دلسوز مردم هستیم باید دور یک عده از خواص را خط بگیریم.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید رحیم توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دفتر مقام معظم رهبری در قم، با اشاره به نقش خواص در تاریخ خاطرنشان کرد: در طول تاریخ در برابر حق عده‌ای باطل بودند؛ در برابر حضرت ابراهیم(ع) نمرود، حضرت موسی(ع) فرعون و پیامبر اسلام(ص) ابوسفیان بودند و همین طور تا زمان ما که گزینه‌ها عوض شده اند ولی همیشه در برابر جبهه حق جبهه باطل هم بوده است و هدف جبهه باطل از بین بردن نور حق بوده است.

 

وی با بیان این که همیشه عده‌ای به عنوان خواص جامعه در جبهه باطل بوده‌اند، گفت: این افراد در کنار اولیای خدا بودند ولی به دنبال مطرح کردن خود و استفاده از این موقعیت در راستای اهداف خود بوده‌اند و جبهه حق بیشترین لطمه را از همین خواص خورده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: امروز هم در مقابل رهبری عده‌ای هستند که دم از محبت و دوستی با رهبر انقلاب می‌زنند ولی عملکرد آنها ماهیت شان را نشان می‌دهد که چه انگیزه‌ای دارند و هدف شان چیست.

 

وی با بیان این که احکام خمسه واجب و مستحب و مکروه و حرام و مباح مربوط به عامه مکلفین است، اظها رداشت: یک حکم دیگر است که مخصوص خواص است و آن ترک اولی است که خداوند از برخی خواص انتظار ندارد که برخی رفتارهای جایز را هم انجام دهند.

 

آیت الله توکل با اشاره به این که عده‌ای خواص در جامعه کاری را انجام می‌دهند که برنامه دشمن است، گفت: برخی افراد هستند که اگر کار خلافی را انجام دهند مستقیم به امام و انقلاب برمی‌گردد و در همین رابطه خداوند در قرآن زنان پیامبر(ع) را هشدار می‌دهد که شما منسوب به پیامبر(ص) هستید و اگر کار اشتباهی کنید عذاب شما مضاعف خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که فردی که از خواص جامعه است گفته در مسأله حجاب باید از ترکیه الگو بگیریم، افزود: آیا ما این همه شهید دادیم که امروز از ترکیه لاییک الگو بگیریم؛ اگر دلسوز مردم هستیم باید دور یک عده از خواص را خط بگیریم./843/پ202/ف

ارسال نظرات