۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۶۸۰۶
استاد حوزه علمیه تبریز:

تقوا دیدگان انسان را بصیر و نورانی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که تقوا دیدگان انسان را بصیر و نورانی می‌کند، گفت: ایمان و تقوا است که به دیده های انسان نورانیت می بخشد و قلب او را طهارت می دهد تا بتواند مسیر سره را از ناسره تشخیص دهد، بصیرت و دید نافذ لازمه انسان برای پیمودن راه دشوار دنیا است.
سيد مجتبي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید مجتبی حسینی، استاد حوزه علمیه تبریز، امشب در جمع طلاب عزادار مدرسه علمیه تبریز، با اشاره به تقابل شهوت و تقوا، اظهار داشت: شهوت و تمایلات دنیوی مانع حرکت انسان درمسیر حق و ایمان خواهد بود.


وی با تأکید بر ایمان و تقوای الهی، تصریح کرد: کسانی که در روز عاشورا در برابر امام حسین(ع) ایستادند، آخرت خود را در برابر دنیای ناچیز و هوس های حیوانی حراج کردند و فروختند و بر اولاد پیغمبر شوریدند و او را تشنه لب به شهادت رساندند، این نتیجه بی تقوایی و لقمه حرام است.


این استاد حوزه با بیان این‌که در شب عاشورا حضرت اباعبدالله دست از بیت خود با همران برداشت و به آنها اجازه داد تا ترک بیعت کنند، تأکید کرد: یاران حسین(ع) کسامی بودند که دنیای خود را در قبال آخرت ترک کردند و از تمایلات حیوانی و شهوی دست برداشتند.


وی ایمان را چراغ و روشنای رویت حقیقت عنوان و تأکید کرد: کسانی که در برابر امام حسین(ع) و یاران او ایستادند، ایمان و چراغ تشخیص حق از باطل را نداشتند، شهوت های حیوانی و تمایلات نفسانی و دنیوی آنها غبار بی بصیرتی بر روی دیدگان آن ها نشاند.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که یاران حسین بن علی(ع) با قدرت ایمان و تصرف حضرت ابا عبدالله(ع) توانستند حقیقت مقام خود را مشاهده کنند، خاطرنشان کرد: این ایمان و اعتقاد و عمل صالح یاران حسین بین علی(ع) بود که سبب شد بتوانند حقیقت را ببینندو تشخیص دهند که پیرو امام خود باشند.


وی افزود: بی تقوایی و شهوت های انسانی غبار غفلت را بر روی چشمان انسان خواهد نشاند و چشمان او را از دیدن حقیقت و صلاح خود کور و گوش های او را از شنیدن سخن حق کر خواهد کرد و دیگر هر چه بخواهی او را آگاهی دهی درک نخواهد کرد و از خواب غفلت بیدار نخواهد شد.


این استاد حوزه تصریح کرد: این معاصی اهل کوفه و دشمنان امام حسین(ع) بود که سبب شد نتوانند سخن حق را بشنوند و درک کنند و حتی توان تحمل آن را نداشته باشند، این بود که حضرت اباعبدالله(ع) گفت که شکم های شما از حرام و لقمه های ناحق پر شده است.


وی خاطرنشان کرد: ایمان و تقوا است که به دیده های انسان نورانیت می بخشد و قلب او را طهارت می دهد تا بتواند مسیر سره را از ناسره تشخیص دهد، بصیرت و دید نافذ لازمه انسان برای پیمودن راه دشوار دنیا است، اگر بصیرت نباشد خوارج عابد بر امام خود خواهند شورید./854/202/ب2

ارسال نظرات