۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۹۶۶۶۲
حجت الاسلام مرادی:

کودکان امانت الهی هستند/ والدین با تمام وجود از امانت‌های الهی مراقبت کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور خانواده با بیان این‌که کودکان ما امانت‌هایی هستند که خداوند در اختیار ما قرار داده تا آن‌ها را همانند یک درخت به‌ثمر برسانیم، گفت: والدین با تمام وجود از این امانت‌های الهی مراقبت کنند.
حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس مذهبی، ظهر سه‌شنبه 28 مهر در مراسم یادبود شیرخواره شش ماهه صحرای کربلا در امام زاده حسن(ع) منطقه 17 تهران، گفت: باید بانوان در محلات مختلف اجتماعاتی را تشکیل دهند تا با حرکتی مشورتی در راه تربیت فرزندان خود یکدیگر را یاری کنند.


وی افزود: کودکان ما به ‌نوعی امانت در دستان ما هستند، در دین اسلام نیز بسیار زیاد به این موضوع اشاره شده است که باید امانت‌دار باشیم، پس بهتر است والدین با تمام وجود از این امانت‌های الهی مراقبت کنند.


کارشناس مذهبی با اشاره به موضوع مهم صداقت، ابراز داشت: باید مراقب باشیم که هر حرف راستی را هرجایی نزنیم، زیرا گاهی گفتن حرف راست باعث رفتن آبروی خود ما می‌شود، از این جهت فرد باید باهوش عمل کند و به‌خصوص در امر ازدواج خطاهایی را که قبلا انجام داده و آثارش نیز امروز وجود ندارد را انکار کند.


حجت الاسلام مرادی با تقبیح رفتار برخی والدین در قبال فرزندان خود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها کودک خردسال خود را به کلاس رقص و بی بند و باری می‌فرستند، گاهی هم تنها برای فخر فروشی در میان اقوام کودک را مجبور می‌کنند که به کلاس زبان برود.


وی ادامه داد: سن زیر 7 سال مختص به بازی کودک است، اولیایی که فرزندان خود را مجبور می‌کنند به کلاس حفظ قرآن بروند نیز باید بدانند در حق کودک خود ظلم روا داشته‌اند.


کارشناس مذهبی تربیت را مانند رانندگی دانست و تاکید کرد: اگر در رانندگی به‌سرعت تغییر مسیر بدهیم قطعا چپ می‌کنیم، در خصوص رفع عادات بد و یاد گرفتن کارهای خوب نیز باید به آرامی و احتیاط پیش برویم.


حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: مادران به امر نماز توجه ویژه کنند، در تمام اوقات شرعی چادر سر کنند و تسبیح به‌دست بگیرند، بسیار مهم است که کودک مادر خود را در حجاب روحانی ببیند، زیرا باعث می‌شود فرزند در آینده سمت گناه نرود.

وی با سفارش به پدران درباره نوازش کودکان، بیان داشت: هنگامی‌که طفل خردسال شیر می‌خورد بهتر است توسط پدر نوازش شود، زیرا این‌کار به رشد و نمو فرزند کمک شایانی می‌کند.


کارشناس مذهبی با انتقاد از در اختیار دادن ابزار مدرن به کودکان، گفت: موبایل و باتری آن بسیار ضرر دارد، باید والدین مراقب باشند تا کودکان با وسایلی بازی کنند که سلامتی آن‌ها به‌ خطر نیفتد، همان‌طور که باید غذاهایی را بخورند که سالم بمانند.


حجت الاسلام مرادی در پایان گفت: 80 درصد مغز کودک در سنین زیر 4 سال شکل می‌گیرد، از این جهت باید در این سن به کودک شخصیت داده شود و او را با کلمات و الفاظ مناسب بزرگ‌منش بار آورد./856/202/ب2

ارسال نظرات