۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۵۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

تشیع انگلیسی به دنبال ترویج بدعت و خرافه در عزاداری ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که دشمنان اسلام می خواهند با راه اندازی تشیع انگلیسی به اسلام ناب ضربه وارد کنند، گفت: همه تلاش دشمنان در این است که میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود تا آن ها بتوانند به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کنند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ماه محرم با حضور کارکنان نیروی انتطامی این شهرستان برگزار شد با اشاره به این که جهان به وجود اهل بیت معصومان(ع) ایجاد شده است، گفت: اهل بیت(ع) آمدند تا مسیر زندگی را به ما نشان دهند که ضرورت دارد از این بزرگواران بهره برداری شایسته ای داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) را همه انبیای الهی پیش بینی کرده بودند، افزود: قیام سرور و سالار شهیدان یک مکتب و دانشگاه است که راز ماندگاری آن در خدایی بودن و تلاش برای تحقق رضایت پروردگار متعال است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) به این صورت نبود که بدون برنامه ریزی صورت گرفته باشد بلکه رسالتی از سوی پروردگار متعال بود که بر دوش سرور و سالار شهیدان قرار داشته است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که در قیام امام حسین(ع) دشمن توانست با جنگ نرم پیروز شود، خاطرنشان کرد: دشمن با تمام مکر و حیله و با دورکردن مردم از ولی امر زمانه  توانست به نیت شوم خود برسد و به خیال این که قیام را سرکوب کرده است.

 

وی ادامه داد: یکی از علت های ظهور قیام عاشورا فراموش کردن غدیرخم بود و اگر از غدیر حفاظت و حراست می شد دیگر عاشورایی بوجود نمی آمد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که حماسه عاشورا به دستور خدا و برای نجات دین حضرت حق بوده است، تصریح کرد: متاسفانه در هر زمانی که دشمن انگشت روی ولایت گذاشت قیام به انحراف کشیده شد و کسانی که غرق در هوای نفسانی بودند در مقابل دین خدا ایستادگی کردند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که دشمنان اسلام می خواهند با راه اندازی تشیع انگلیسی به اسلام ناب ضربه وارد کنند، گفت: همه تلاش دشمنان در این است که میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود تا آن ها بتوانند به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: ما شیفتگان امام حسین(ع) باید با الگوگیری از آن حضرت بتوانیم جلب رضای الهی را در خدمت رسانی به مردم مدنظر قرار دهیم که ثمرات و برکات گرانقدر و ارزشمندی در آن وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: اهل بیت معصومان(ع) کشتی نجات هستند اما کشتی نجات امام حسین(ع) از همه گسترده تر و سریع تر به مقصد می‌رسد که نیاز است در مسیر بهره گیری از آن کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کیفیت حادثه عاشورا و افشاگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) اوج فداکاری و اخلاص یاران فداکارش بود که حکومت بنی امیه نتواند حادثه عظیم عاشورا را از تاریخ محو کند.

 

حجت الاسلام تقی زاده قیام عاشورایی امام حسین (ع) را ماندگار دانست و اظهار داشت: امام حسین (ع) به دست افکار پلید و دیدگاه‌های شوم دشمنان اسلام در روز عاشورا به شهادت رسید، اما همچنان ایده‌‌ها و نظرات این بزرگوار برای ابدیت باقی مانده و همچنان چراغ راه بشریت خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر بهره گیری مناسب از پیام ها و درس های نهضت حسینی گفت: قیام عاشورا سراسر از عبرت و پند های بزرگی است که جامعه امروز ما باید بیشتر به این پیام ها توجه کند و آنها را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ولایت مداری و تبعیت از امامت و ولایت را بزرگترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: دین خلاصه مکتب عاشورا بود و امام حسین (ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید و این درس بزرگی برای همه ما است که برای دفاع از دین و ارزش های دینی باید جان خود را در کفه اخلاص قرار دهیم.

 

وی با تأکید بر این که امروز درس ولایت مداری و دفاع از ولایت فقیه قیام عاشورا باید توسط همگان در جامعه ایرانی نهادینه شود، خاطر نشان کرد: در دفاع از حریم ولایت و رهبری نباید تعارف کرد، بلکه وظیفه خواص در این خصوص سنگین تر از دیگران است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که ماه محرم فرصت ارزشمندی برای تعالی و سعادت انسان است، گفت: ضرورت دارد از لحظه های نورانی این ماه گرانقدر بهره برداری شایسته ای را در مسیر تقرب الی الله و ارتقای معنویت داشته باشیم./950/202/ب1

ارسال نظرات