۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۹۶۵۰۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مداحان خدمت به آستان مقدس اهل بیت را قدر بدانند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدیحه و مرثیه سرایی برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکی از توفیقات بزرگی است که نصیب مداحان شده است، از این رو باید این افراد قدر موقعیت و عمل خود را بدانند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) و فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی که در سالن اداره برق این استان برگزار شد ضمن تسلیت این ایام، اظهار داشت: یکی از منابع معتبری که در مورد واقعه کربلا و زیارت اهل بیت(ع) موجود است، کتاب کامل الزیارات علامه امینی است.


وی با اشاره به ارزش معنوی گریه بر مصیبت عظمای کربلا افزود: در روایات آمده است که پس از واقعه کربلا امامان معصوم(ع) اقدام به برگزاری مجلس عزا برای سید و سالار شهیدان کرده و از مداحان مورد اعتماد خود دعوت به مرثیه خوانی و نوحه خوانی برای سالار شهیدان می کردند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی خدمت در آستان امام معصوم و به ویژه گریاندن مردم در عزای سالار شهیدان را یکی از بزرگترین نعمت ها عنوان و اضافه کرد: نقل است که تاجری ایرانی وقتی به دیدار امام صادق(ع) رفته بود از غلام ایشان خواست تا همه سرمایه اش را با غلامی امام صادق(ع) عوض کند، اما پیشنهادش به خاطر عمق علاقه غلام به امام زمان اش(ع) رد شد.


وی با تاکید بر حفظ حرمت خدمت به آستان خوبان گفت: شما مداحان و نوحه خوانان عزای حسینی(ع) باید مراقب جایگاهی که در آن قرار گرفته اید باشید و این فرصت پیش آمده را قدر بدانید.


تارک امر به معروف و نهی از منکر انسانی مرده و بی اثر است


امام جمعه ارومیه با شاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهار داشت: امام علی(ع) در نهج البلاغه به بهانه ها و شکل های مختلفی به تبیین جایگاه و نقش امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی پرداخته است.


وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند که «بعضی از آدم ها نه با دل، نه با زبان و نه با عمل خود امربه معروف و نهی از منکر نمی کنند و چنین افرادی در جامعه شبیه به انسان مرده اند که اثری از خود ندارد».


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با توجه به فرمایشات امام علی(ع) افزود: نقش و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و انسانی به حدی است که در روایات این دو فریضه را به دریا و دیگر فرایض دینی را به قطره ای در مقابل این دریا تشبیه کرده اند.


وی امربه معروف و نهی از منکر را عامل تحکیم بنیان دینی جامعه اسلامی عنوان و اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود پایه های دینی متزلزل شده کارهای نیک جای خود را به کردار ناشایست می دهند و در نتیجه آن انسان های فاسد قدرت شان بیشتر شده و بر مومنان مسلط می شوند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: امیرمومنان(ع) در نامه خود به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع)، فرزند خود را دعوت به امربه معروف و نهی از منکر می کنند با این پیش شرط که باید ابتدا خودتان عامل به معروف و تارک منکر باشید.


وی در پایان بدترین مردم را کسانی عنوان کرد که امربه معروف و نهی از منکر می کنند، ولی خود از عمل به معروفات گریزان بوده و مبتلا به منکرات هستند./936/202/ب1

ارسال نظرات