۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۹۶۴۱۳

جایزه حقوق بشر به دولت ترکیه اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ سازمان روابط اسلام و آمریکا در اقدامی تامل برانگیز، به دولت ترکیه به دلیل کمک به مردم سوریه، جایزه اهدا کرد.
سازمان روابط اسلام و آمريکا به ترکيه به دليل کمک به مردم سوريه جايزه اهدا کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از سازمان های برجسته اسلامی، با تقدیر از سیاست های ترکیه در پذیرش میلیون ها پناهجوی سوری، به نماینده این کشور جایزه حقوق بشری اعطا کرد.

 

سازمان روابط اسلام و آمریکا، روز شنبه در جلسه سالانه خود این جایزه را به دلیل تلاش های حقوق بشری ترکیه برای کمک به مردم سوریه و عراق به سردار کیلیچ سفیر ترکیه در آمریکا اعطا کرد.

 

سردار کیلیچ، سفیر ترکیه در آمریکا در این باره گفت: تعداد پناهجویان سوری که کشور ترکیه در چهار سال اخیر پذیرفته، از کل پناهجویانی که آمریکا در سی سال گذشته در خود جای داده، بیشتر است.

 

از سال 2011 و شروع بحران در سوریه، ترکیه 2.2 میلیون پناهجوی سوریه را در خاک خود پذیرفته است.

 

کلیچ با اشاره به این که ترکیه 7.6 میلیارد دلار بودجه را به پناهجویان اختصاص داده است افزود: سازمان های بین المللی برای کمک به مردم سوریه درست عمل نکرده اند.

 

وی همچنین از سازمان های بین المنللی خواست که برای حل بحران مهاجران و پناهجویان تلاش کنند.

 

شایان ذکر است که اقدام سازمان روابط اسلام و آمریکا در اعطای جایزه به دولت ترکیه در حالی صورت می گیرد که یکی از دلایل بحران سوریه، اقدامات نادرست ترکیه در حمایت از شورشیان و تروریست ها در سوریه است.

 

بر کسی پوشیده نیست که ترکیه به همراه کشورهای عربی خلیج فارس به ویژه عربستان و قطر در حمایت از تروریست ها و نیز افزایش بحران در ترکیه دریغ نکرده اند و روز به روز به رنج مردم سوریه و عراق افزوده اند.

 

کشور ترکیه در حالی ادعای صرف بودجه برای مردم بی گناه سوریه می کند که چندین برابر این مبالغ را از طریق معامله نفت با داعش و تاراج منابع سوریه به جیب زده است./847/ب902/د

ارسال نظرات