۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۶۲۵۳
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

گفتن اینکه دوران منبر گذشته خجالت دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با انتقاد از کسانی که مردم را به ارتباط گیری در فضای مجازی تشویق می کنند، گفت: در این شرایط یک نفر پیدا می شود می گوید دوران منبر گذشته و بروید لایک کنید؛ این خجالت ندارد؟!
دکتر آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در شب پنجم مراسم عزاداری هیأت فاطمیون با اشاره به آیه«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا»اظهار داشت: امام صادق(ع) در تفسیر این آیه فرمود جد ما حضرت علی(ع) بسیار یاد خدا می کردند و در جلسات مختلف و در حضور دیگران هیچ لحظه ای از یاد خدا غافل نمی شدند و مدام ذکر لا اله الا الله می گفتند.

 

وی با اشاره به آفت های استفاده از شبکه های اجتماعی، گفت: باید مراقب باشید به این نرم‌افزارها اعتیاد پیدا نکنید؛ در شبانه روز چقدر برای استفاده از این برنامه ها وقت می گذارید و چقدر قرآن می خوانید؟ فضای مجازی کم کم دارد زندگی ما را هم مجازی می کند؛ برخی حتی از رسیدگی به اوضاع و همسر و فرزند خود کم می‌گذارند و به این مسائل مشغول هستند.

 


برخلاف نظر رهبر انقلاب برخی مسؤولان اعتقادی به راه اندازی اینترنت ملی ندارند

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب اصرار داشتند که اینترنت ملی راه اندازش شود تا فرزندان این کشور در زمین خودمان بازی کنند و تحت کنترل دشمن قرار نگیرند اما برخی مسؤولان این کار را پیگیری نمی کنند چون قبول ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اخلاص در کارها را موجب نزول برکت دانست و گفت: شیخ عباس قمی(ره) یک کتاب مفاتیح نوشت تا سالیان متمادی همه از برکات آن برخوردار هستند؛ امام(ره) یک نهیب زد که «ای علمای اسلام از دست رفت» و در پی آن انقلاب پیروز شد و بیش از سه دهه روز به روز پایه هایش تقویت شد.

 

وی در شرح روایتی، بیان داشت: وقتی در خانه ای یاد خدا زیاد می شود ملائکه در آنجا رفت و آمد می کنند و شیاطین دور می شوند؛ از آن خانه نوری ساطع می شود که در آسمان ها ملائکه این خانه ها را مانند ستاره درخشان مشاهده می کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی بیشتر برنامه های اسلام را جمعی دانست و گفت: اسلام دستور داده که همه مسلمان‌ها به یک زبان، به سوی یک جهت، در یک زمان و به جماعت نماز بخوانند.

 


چرا باید نماز را به زبان عربی بخوانیم

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پاسخ به این شبهه که چرا باید نماز را به زبان عربی خواند و هرکس به زبان مادری خود با خدا ارتباط برقرار نکند، ابراز داشت: یکی از دلایش این است که برخی از عبارات عربی را نمی توان به فارسی ترجمه کرد به شکلی که همان زیبایی و اختصار را داشته باشد مثلا کلمه «الله» یعنی ذات مستجمع جمیع صفات کمالیه.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: وقتی جمعی از مؤمنین گرد هم می آیند به همان اندازه ملک در جمع آنها حضور پیدا می کنند؛ بنابراین نباید اجتماع را رها کرد؛ امروز متأسفانه با اینکه وسایل ارتباط جمعی پیشرفت زیادی داشته است اما ارتباط‌های واقعی و صمیمیت ها کمتر شده است.

 


برخی می خواهند لایک کردن را جایگزین منبر کنند

وی با انتقاد از اینکه برخی مردم را به ارتباط گیری در فضای مجازی تشویق می کنند، گفت: در این شرایط یک نفر پیدا می شود می گوید دوران منبر گذشته و بروید لایک کنید؛ این خجالت ندارد؟! اگر اینگونه فکر کنید این نعمت را از شما می گیرند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هرکس لیاقت حضور در این عرصه را نداشت، تصریح کرد: در هنگام ظهور امام عصر(عج) نیز هرکس لیاقت همراهی با حضرت را پیدا نمی کند باید مرد این راه باشد؛ تا حمایت های ما یقینی نشود و ایمان مان تثبیت نشود امام زمان(عج) نمی‌آید؛ دیگر داستان کربلا تکرار نمی شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: مبادا ما که دم از امام زمان(عج) می زنیم و ندای «یابن الحسن بیا» سر می دهیم هنگام ظهور ایشان را تنها بگذاریم و بسیاری از افرادی را که حتی برای ما قابل تصور نیست پا در رکارب حضرت باشند؛ سرانجام کوفیان برای ما درس است تا دچار غرور بی‌جا نشویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی به مواضع نزول ملائکه اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی به عیادت مریض می روید ملائکه شما را همراهی می کند؛ همچنین ملائکه ای در نماز جمعه وجود دارند که به حضور نمازگزاران شهادت می دهند.

 


ملائکه در مجلس گناه حضور پیدا نمی کنند/ تساهل و تسامح در احکام راه ندارد

وی با بیان اینکه چند جا ملائکه حضور پیدا نمی کنند، گفت: خلاصه اش مجلس گناه است؛ خانه ای که در آن سگ باشد، خانه ای که در آن مجسمه باشد و خانه ای که از آن صدای گناه بلند شود؛ اگر خودتان هم اهل گناه نیستید با اهل گناه نشست و برخاست نکنید.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با تأکید بر اینکه نباید انجام واجبات و ترک محرمات اهل تساهل و تسامح بود، گفت: احکام شرعی را باید جدی گرفت؛ گاهی با یک نگاه انسان سقوط می کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری از ما آرزوی شهادت داریم، ابراز داشت: نمی توان بدون زحمت به این مقام بلند دست پیدا کرد؛ راه رسیدن به این آرزو این است که مراقبت دائمی از نفس داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: کسانی که سیگاری شده اند با یک پُک شروع کرده و کم کم اعتیاد پیدا کرده اند دوری از خدا هم اینگونه است، نشست و برخاست با دوستان و حضور در محافلی که شما را از یاد خدا غافل می کنند، کم کم این مسأله را در وجود شما نهادیه می‌کند./928/پ201/ش

ارسال نظرات