۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۵۹۴۱
کارشناس مسائل دینی:

تبلیغ موفق و تأثیرگذار در گرو خودسازی و تقوا است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به این‌که خودسازی را باید همه طلاب یاد بگیرند، گفت: تبلیغ موفق و تأثیرگذار در گرو خودسازی و تقوا است و اگر طلبه ای در زندگی خود خودسازی نداشته باشد، نمی‌تواند در تبلیغ نیز موفق باشد.
کتاب خودسازي براي خودشناسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حنیف نصراللهی، کارشناس مسائل دینی عصر امروز در حوزه علمیه محمودیه کرمان گفت: بعد فردی و اجتماعی دو وظیفه انسان ها است.

 

وی افزود: هر فردی در جامعه به ناچار در بعد فردی و اجتماعی حضور دارد و باید هر فردی راه و روش این دو بعد انسانی را در زندگی خود به دست بیاورد تا در مقابل مشکلات بتواند خود را نجات دهد.

 

حجت الاسلام نصراللهی با توجه به این که یکی از توانمندی‌های یک انسان در بعد فردی این است که باید به وظایف خود عمل کنند، اظهار داشت: با مردم خوب خوب صحبت‌کردن و عالم بودن دو نشانه بعد علمی است.

 

وی بیان داشت: خودسازی و ثمره دهی آن دو وظیفه اجتماعی و فردی طلاب شمرده می شوند و یک طلبه نباید در کار خود فقط به درس خواندن اکتفاء کنند بلکه باید درس و خودسازی خود را در بین مردم هم داشته باشد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که خودسازی را باید همه طلاب یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای در زندگی خود خودسازی نداشته باشد، نمی‌تواند یک تبلیغ موفقی را برای خود داشته باشد.

 

وی یادآور شد: دغدغه یک طلبه در کار فرهنگی یکی دیگر از نشان های موفق شدن این فرد محسوب می شود، اما این دغدغه زمانی فایده دارد که درس و خودسازی را خوب در حوزه های علمیه یاد بگیرد.

 

حجت الاسلام نصراللهی با بیان این که وظایف تمام طلاب در هدف اول درس بوده و برای آن بازنشستگی معنا ندارد، ابراز داشت: در قم طلابی وجود دارند که 40سال و حتی بیشتر درس می‌خوانند و به آن ها باید گفت که این درس را باید یک زمانی ثمره داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: طلاب سعی کنند که تبلیغ خود را از همان پایه های سوم به بعد از خانواده و دوستان خود آغاز کنند.

 

کارشناس مسائل دینی در پایان گفت: طلبه های جوان سرمایه های حوزوی هستند و سعی کنند که در فکر خود دغدغه فرهنگی داشته باشند./972/202/ب2

ارسال نظرات