۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۵۴۲۱
با حضور آیت الله شبستری؛

مراسم بزرگداشت سردار همدانی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مردم تبریز با برگزاری مراسم بزرگداشت سردار شهید همدانی ارادات خود را به آستان اهل بیت(ع) و مدافعان حرم آنان ابراز داشتند.
سردار همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت سردار شهید حسین همدانی با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حضور پر شور روحانیت و اقشار مختلف مردم ولایت مدار تبریز در مسجد طوبی برگزار شد.


سردار مهدی صدیقی از هم رزمان سردار همدانی، در این مراسم با اشاره به ماه عزای حسینی و محرم الحرام، اظهار داشت: عزای حسینی و سید شالار شهیدان لازم است توأم با شور و شعور به هدف قیام حضرت ابا عبدالله باشد.


وی بصیرت و شناخت عرصه را لازم دانست و افزود: باید بدانیم که کسانی در برابر امام حسین(ع) ایستادند که مسلمان بودند و تحت تأثیر تبلیغات یزیدیان در برابر فرزند پیغمبر که 50 سال از وفات ایشان نمی گذشت قرار گرفتند و در مسیر حق قدم گذاشتند.


سردار صدیقی با تأکید بر هوشیاری و زمان شناسی، خاطرنشان کرد: سردار حسین همدانی از کسانی در این انقلاب بود که در مسیر انقلاب همیشه حرکت کرد، او مردی از جنس کاروان کربلا بود که زینب وار در مسیر سختی ها ایستاد.


وی ادامه داد: باید از امثال همدانی ها درس ولایتمداری و ایثار را آموخت، سردار همدانی با تأسی به سیره و مسلک زینب کبری و ایستادگی در برابر سختی به حرکت در میان آتش به دور از هر گونه ترس سبب اعتلای کلمه حق و اسلام شد.


سردار صدیقی را از مدافعان حریم ولایت در فتنه 88 عنوان و تصریح کرد: این شهید بزرگوار در فتنه دشوار 88 سینه سپر کرد و برای حمایت و دفاع از حریم ولایت و انقلاب خم به ابرو نیاورد و هرچه داشت در این مسیر به کار بست.


وی با اشاره به شرایط منطقه و دوران پر خطر سقوط دمشق، خاطرنشان کرد: سردار همدانی در این شرایط توانست با بسیج نیرو ها و ایجاد انسجام و امید بخشی با ارتش و دولت سوریه این توطئه بزرگ و منطقه‌ای دشمن را خنثی و متوقف کند.


وی با اشاره به این‌که همدانی هم در فکر بعد نظامی بود و هم به بعد فرهنگی توجه ژرف داشت، افزود: سردار همدانی مؤسس سپاه همدان و همچنین مؤسس باغ موزه دفاع مقدس همدان است، این نشان دهنده هر دو بعد نظامی و فرهنگی سردار همدانی است.


سردار صدیقی با تأکید بر جدی گرفتن هشدار های رهبری، ادامه داد: تکرارمکرر برخی مسائل از سوی رهبر انقلاب باید مورد دقت و توجه باشد، رهبری بار ها در خصوص نفوذ دشمن، اقتصاد مقاومتی، مسأله دانشگاه ها مطالبی را فرموده اند، چرا باید این مقدار تأکید داشته باشند و تکرار کنند، این موضوع باید مورد توجه و تحلیل تک تک مردم باشد./854/202/ب3

ارسال نظرات