۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۹۵۳۳۳
حجت‎الاسلام انصاریان:

بی بند و باری مقابله با خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این‌ مطلب که در جامعه حجاب و عفاف وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: بی بند و باری یعنی تسلیم نبودن در برابر خداوند، که این یکی از انحرافات اصلی روزگار کنونی ما است.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه، غروب پنج‌شنبه، 22 مهر در مسجد امیر(ع) تهران، گفت: یهودیان برای پروردگار عالم فرزند قائل هستند و بر اساس این اعتقاد مجبور نیز هستند که برای خداوند جسم، ازوداج و زندگی مادی در نظر بگیرند.

 

وی افزود: اعتقاد یهودیان راجع به انبیا در تورات فعلی این‌گونه آمده است، برای انبیای خدا هر معصیت ناپسندی را حتی تجاوز به محرم جائز می‌دانند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی در خصوص شرک در قبال خداوند، ابراز داشت: پدر، پسر و روح القدس باهم ترکیب شده‌اند و خدا به‌وجود امده است که این یک امر کاملا انحرافی است که از مسیحیت به بیرون درز کرده است.

 

حجت الاسلام انصاریان با تاکید بر این نکته که انحراف در دین بسیار مضر است، خاطرنشان کرد: تهمت‌ها و اعمال طشت و ناپسندی که در تورات و انجیل آمده است همه می‌تواند پایه‌های یهودیت و مسیحیت را سست کرده و به آن آسیب جدی وارد کند.

 

استاد برجسته اخلاق در خصوص زندگی امام حسین(ع)، تاکید کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) تسلیم محض دین مستقیم حضرت ابراهیم(ع) بود و وقتی چنین اندیشه‌ای در عبادت، خدمت و قیامت هر فردی باشد قطعا وی از اهل نجات است.


 

وی با بیان مطلبی در خصوص تابعان، اظهار داشت: شایسته‌ترین انسان‌ها تابعان دین ابراهیم(ع) هستند، این افراد در صف مقدم توحید و ارزش‌ها می‌باشند و یکی از انسان‌هایی که با حضرت ابراهیم(ع) در ارزش‌ها فاصله ندارد رسول خدا(ص) می‌باشد.

 

استاد برجسته اخلاق با بیان این موضوع که باید دید از نظر دین‌مداری نیکوترین افراد چه کسانی هستند، بیان داشت: کسانی که کار حیات، ممات، عبادت و اخلاق را تسلیم خداوند بوده‌اند اینان نیکوترین افراد از نظر دین‌مداری هستند و تسلیم محض خداوند می‌باشند.

 

حجت الاسلام انصاریان، گفت: در قیام عاشورا کسانی که با حضرت امام حسین(ع) همراه بودند و از شهرهای مختلفی  مانند مکه، میدنه، کوفه وبصره ایشان را همراهی کردند هیچ‌گاه در حین سفر و چه در واقعه کربلا این 72 نفر پرسشی از محضر امام حسین(ع) مبنی بر این‌که برای چه باید بجنگند و تعدادشان آیا کافی است از امام نداشتند، که این رفتار همان تسلیم محض است.

 

استاد برجسته اخلاق در پایان با انتقاد شدید از وضعیت حجاب و عفاف در جامعه، تصریح کرد: بی بند و باری یعنی تسلیم نبودن در برابر خداوند، که این یکی از انحرافات اصلی روزگار کنونی ماست./856/202/ب3

ارسال نظرات