۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۲۹۵۰۸۸
روانشناس حوزه کودک مطرح کرد؛

کودکی منشأ احساسات دینی و معنوی است

خبرگزاری رسا ـ روانشناس حوزه کودک، گفت: کودکی بخشی از زندگی فرد است که در آن انسان تمام وجودش دین و احساس معنوی است.
نشست عصر پسا ديجيتال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست کودک و حس دینی با حضور عبدالعظیم کریمی روانشناس حوزه کودک، غروب سه‌شنبه 21  مهر در محل کانو پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، عبدالعظیم کریمی، بیان داشت: کودکی دوران معصومیتف وارستگی وپاکی است، در این دوره به حد این احساسات به حد اعلای خود می‌رسد و از این دوره به نام حس پاک کودکی نام برده می‌شود.

 

وی افزود: صداقت، بلاغت و صراحت همگی در کودکی شکل می‌گیرد، دوره‌ای که در آن کمال انسانی به‌ خوبی رشد کند انسان به تمام معارف و معرفت‌ها دست پیدا می‌کند.

 

کریمی با بیان مطلبی در خصوص ادیان توحیدی، ابراز داشت: ادیان توحیدی تماما کودکی را سرچشمه فهم و حکمت نامیده‌اند و از مسیح(ع) جمله‌ای روایت شده است که هیچ بزرگسالی به معراج نمی‌رود مگر آن‌که در کودکی خود متول شده باشد.

 

روانشناس حوزه کودک، بیان داشت: در آموزه‌های کهن همواره بلندی در عمق است اما آیه‌ای از قرآن تاکید دارد که پیشرفت رو به بازگشت به گذشته فرد است.

 

کریمی با اشاره به تربیت دینی، تاکید کرد: تربیتی کامل و عالی است که در آن کودک با انجام دادن واجبات، نماز و روزه پاداش نگیرد، زیرا این عین دین شرطی شده است.

 

وی تصریح کرد: تفکر غربی که کودک را از 18 ماهگی به بعد به‌دوره حس تعریف می‌کنند امروزه کاملا طرد شده است و تمام دانشمندان حوزه روانشناسی دریافته‌اند که نوزاد از همان ابتدای کودکی احساس کامل دارد.

 

روانشناس حوزه کودک در پایان با بیان حدیثی از امام علی(ع)، گفت: هرگز به‌صورت قراردادی تحسین‌گر کودکان نباشید، که این عین مصیبت است.

 

گفتنی است در بخش پرسش و پاسخ این نشست، کارشناسان مرکز فرهنگی کانون علیرضا کرمانی، و خانم فاطمه خاوری به اظهار نظر پرداختند.

 

لازم به ذکر است که این سلسله نشست‌ها با هدف افزایش آگاهی خانواده‌ها به جهان کودکان در مرکز کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان به مدت یک هفته برگزار شد./856/202/ب3

ارسال نظرات