۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۹۴۹۶۷
استاد حوزه علمیه قم:

تبلیغ دین فریضه طلبگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه کسی که نسبت به تبلیغ دین کوتاهی کند در واقع در اصل فریضه طلبگی خود کوتاهی کرده است، گفت: منبر مهم‌ترین و قوی ترین رسانه است.
حجت الاسلام سيد حسين مومني

حجت الاسلام سید حسین مومنی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: منبر مهمترین و قوی ترین رسانه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: امر تبلیغ برای طلبه ها از واجبات است و باید طلبه ای که در حوزه علمیه درس خوانده اهل تبلیغ دین باشد و نباید منتظر باشد که مردم دنبال او بیایند بلکه طلبه باید به دنبال مردم باشد همان گونه که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) برای تبلیغ دنبال مردم می رفتند.

 
 

وی افزود: این قابل قبول نیست که بگوییم اقبال مردم نسبت به منبر ضعیف شده است، چرا که امروز شاهد هستیم که اقبال مردم نسبت به روحانی، منبر و سخنرانی به خصوص در کلان شهرها همچون تهران، اصفهان، مشهد و کرج زیاد شده است.


 

حجت الاسلام مومنی اظهار داشت: با تحقیقات میدانی که انجام دادم اقبال عمومی نسبت به ملبس ها خیلی بیشتر است از روحانیانی که در ایام تبلیغ فقط لباس روحانی تن می کنند البته این طلبه ها هم زحمات بیشتر در این ایام می کشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اصل و اساس کار یک طلبه در حوزه علمیه تبلیغ دین است و تدریس، تحقیق و تدوین در مرحله بعد قرار دارد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد: کسی که نسبت به امر تبلیغ کوتاهی کند در واقع در اصل فریضه طلبگی خود کوتاهی کرده است.

 

وی در پایان گفت: فلسفه اصل طلبگی تبلیغ در دین است و طبیعتا این تبلیغ سختی ها و مشکلات خودش را دارد که با صبر و تحمل باید همه آن رنج‌ها را پشت سر گذاشت./1325/ت303/س

 

ارسال نظرات