۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۹۴۷۱۷
موگرینی:

حملات روسیه معادلات را برهم زد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید حضور نظامی روسیه در سوریه معدلات را برهم زده است.
فدريکا موگريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره بحران سوریه به لوکزامبورگ سفر کرده است، حضور نظامی روسیه در سوریه را برهم زنندۀ معادلات و «بسیار نگران‌کننده» دانست.

 

وی گفت: باید برای جلوگیری از «خطر بسیار وحشتناک» حملات هوایی روسیه، باید به لحاظ سیاسی و نظامی هماهنگی‌های لازم انجام شود. 

 

روسیه از 8 مهر به درخواست دمشق مواضع «گروه‌های تروریستی» از جمله داعش را در داخل سوریه بمباران می‌کند که این اقدام مخالفت شدید آمریکا و ناتو را در پی داشته است.

 

جنگنده‌های روسیه نه تنها گروه داعش بلکه سایر گروه‌های تروریستی را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

 

اما آمریکا و هم‌پیمانان این کشور می‌گویند روسیه در اکثر موارد ستیزه‌جویان «میانه‌رو» را هدف قرار می‌دهد، در حالی که مسکو می‌گوید هدف از این حملات نابودی گروه‌های تروریستی از جمله داعش است.

 

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز یک‌شنبه (19 مهر) در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: هدف مسکو «تثبیت دولت قانونی و فراهم کردن شرایط برای یافتن مصالحه سیاسی» در سوریه است.

 

وی افزود: اگر نیروهای نظامی سوریه در مبارزه علیه تروریسم، قدرت و اراده نشان دهند، شانس پیدا کردن راهی برای مصالحه، بیشتر خواهد شد.

 

جنگنده‌های روسیه روز یک‌شنبه 63 بار مواضع داعش در چهار استان سوریه را بمباران کردند.

 

در این حملات 53 منطقه حفاظت شده، هفت انبار سلاح، چهار اردوگاه آموزشی و یک پست فرماندهی تخریب شد.

 

روسیه و آمریکا تا به حال دو بار برای رفع اختلافات درباره حملات هوایی روسیه در سوریه و جلوگیری از برخوردهای تصادفی جنگنده‌های دو کشور در حریم هوایی سوریه با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.

 

این در حالی است که آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی از تابستان گذشته بدون مجوز سازمان ملل عراق و سوریه را با ادعای مقابله با داعش بمباران می‌کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات