۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۹۴۶۸۰
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی قم:

مطالعه در زمینه مسائل روز برای مبلغان حیاتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم با تأکید بر اهمیت تبلیغ با مطالع، گفت: طلاب و مبلغان باید دقت داشته باشند که در منابر برای امور تبلیغی حتماً افزون بر اندوخته‌های علمی خود برای مسائل روز مطالعات جدی داشته باشد.
حجت‌الاسلام مهدي رامشک، مدير مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهراني کتابخانه
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی رامشک، پیش از ظهر امروز در محل سالن اجتماعات مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم با اشاره به اینکه انسان برای کسب علم باید سال‌ها مجاهدت داشته باشد، گفت: طلاب و مبلغین حوزوی باید دقت داشته باشند که در منابر برای امور تبلیغی حتماً افزون بر اندوخته‌های علمی خود برای مسائل روز مطالعات جدی داشته باشد.
 
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم با بیان اینکه منبر یک رسانه قوی در مکتب شیعه به‌حساب می‌آید، گفت: ائمه اطهار(ع) به دلیل آنکه علم لدنی دارند نیازی به تحصیل نداشته؛ بنابراین کار ولایت به سطوح خاصی از علم اختصاص دارد و علما هم در امور و مسائل روز دغدغه‌های بسیاری دارند.
 
حجت‌الاسلام رامشک با اشاره به اینکه کار و تلاش در اسلام به‌ عنوان یک عبادت شناخته‌ شده است، گفت: خداوند و ائمه اطهار علیهم‌السلام انسان بیکار را بسیار مورد مذمت قرار داده‌اند.
 
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم با بیان اینکه عبادت بودن کار در صورتی است که در راستای اهداف الهی و پیاده کردن امر الهی در زمین باشد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) آن‌قدر کار و تلاش را مورد تعریف و تمجید قرار می‌دادند که نقل‌شده است که دست کارگران را می‌بوسیدند.
 
حجت‌الاسلام رامشک با اشاره به اینکه از قواعد فقهی ما برمی آید که ارتزاق بدون کار حرام است، گفت: کار طلبه پژوهش و تحقیق است و طلابی که درس نمی‌خوانند در حقیقت روزی خود را مبدل به حرام کرده‌اند.
 
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم با بیان اینکه در روایت آمده است که عاقل دروغ نمی‌گوید، گفت: دروغ در مبانی اسلامی کلید بقیه گناهان به‌ حساب می‌آید؛ بنابراین با کوچک‌ترین دروغ درب کل گناهان را به روی خود بازکرده است.
 
حجت‌الاسلام رامشک با اشاره روایتی از رسول خدا(ص) در مذمت دورغ، ابراز داشت: فردی که مبتلا به سه گناه شراب‌خواری، دروغ و زنا بود؛ وی محضر پیامبر(ص) رسید و حضرت فرمودند که دروغ را ترک کن تا بر هیچ گناهی مبتلا نشوید./837/پ202/ف
ارسال نظرات