۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۹۴۴۷۱
معاون دادسرای ویژه روحانیت قم:

علم توأم با عمل و اخلاص معجزه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون دادسرای ویژه روحانیت قم گفت: مبلغ اگر همراه با تدبّر و همراه با عمل باشد می تواند مانند مغناطیس دلها را جذب و احیا کند.
حجت الاسلام غلامرضا فقيه خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام غلامرضا فقیه خراسانی معاون پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت قم بعد از ظهر امروز در همایش یک روزه ائمه جمعه و جماعات مساجد شهرستان کاشان و آران و بیدگل، گفت: مبلغ یعنی رسانیدن پیام خدا و اگر ما بتوانیم پیام خدا را به دلها منعکس و نور درخشنده را به جان های پاک بتابانیم به وظیفه خود عمل کرده ایم.

 

وی از مطالعه، تدبّر، تدبیر و فکر و اندیشه همراه با اخلاص و دلسوزی برای اقشار مختلف مردم را مهم ترین رکن تبلیغ توسط مبلغان دانست و یادآور شد: زمانی که هزاران شبکه ماهواره ای در حال شبه افکنی برای جوانان هستند، پاسخگویی به سؤوالات و شبهات جوانان از مهمترین وظایف روحانیون و مبلغان است.

 

حجت الاسلام فقیه خراسانی با تأکید بر اینکه علم توأم با عمل و اخلاص و دلسوزی معجره می کند، گفت:  هم مبلغ به علم و هم مسلح به اخلاص در این کوثر حسینی و دهه محرم احیاء گری می‌کنند.

 

منبر یکی از بی بدیل تریم ابزاتر در اختیار روحانیت است

معاون دادسرای ویژه روحانیت قم از منبر به عنوان یکی از بی بدیل ترین ابزار در اختیار روحانیت و مبلغان نام برد و افزود: یکی از بهترین راه های تبلیغ و تأثیرگذاری و انتقال مطالب به مخاطب توسط مبلغان دین خدا، استفاده از روش چهره به چهره و نفس به نفس است که این تجربه کم نظیر مبلغان ما را امروز مسیحیان به کار می برند.

 

وی افزود: وقتی مسیحیان متوجه شدند مسلمانان تمایلی به آمدن به کلیسا ندارند با تأسیس کلیساهای خانگی مانند برگزاری روضه خوانی های خانگی در حال تبلیغ مسیحیت هستند.

 

به گفته وی، منبر این ابزار بی بدیل دراختیار مبلغان شیعه، مکانی مرتفع و بالایی است و کسی که براین جایگاه مرتفع می نشیند باید فکر و روح اش مرتفع باشد و اگر نااهلان بر منبر فراز می آیند باید به کمک شما مبلغان نقشه آنها خنثی شود.

 

تشخیص صحیح یکی بزرگترین درس عاشورا است

حجت الاسلام فقیه خراسانی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغان باید برای تبلیغ به وظیفه خود آشنا باشند، از تشخیص صحیح به عنوان یکی بزرگترین درس عاشورا نام برد و افزود: امام حسین(ع) در یک فصل حساس از تاریخ اسلام وظیفه اصلی را از سایر وظایف تشخیص داد و برای آن جان داد و عزیزان خودش را نیز در این راه قربانی کرد.

 

وی افزود: بیان معارف ناب حسینی و بیان معارف ناب اسلامی از مهم ترین وظایف مبلغان دین است و این درحالی است که بیان مطالب سست و خواب آور و غیرمتقن تمامی منبر یک مبلغ است.

 

معاون پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت قم گفت: اگردر فضای مجازی سرچ کنید مطالب بیشماری را بر علیه شیعه و شبه سازی های فراوانی شده است که شما مبلغان دین باید جوابگو و پاسخگوی شبهه های دشمنان اسلام باشید.

 

به گفته وی، امروز مدعیان دروغین در جامعه سر برآورده و مدعی دروغین معنویت و مهدویت و مرجعیت شده و هریک به تناسب خود به دلیل خلاء هایی که وجود داشته است عده ای از جوانان را به دام انداخته اند، بنابراین مبلغین عامل و عالم باید این خلاء ها را پر کنند.

 

حجت الاسلام فقیه خراسانی در ادامه بر تأکید بر پرهیز مبلغان از مطالب تفرقه انگیز گفت: در زمانی که آتش جنگ و درگیری و توطئه تمام منطقه فرا گرفته است و ایران اسلامی تنها کشور با ثبات و امنیت است باید از بیان مسائلی که باعث تفرقه و ایجاد اختلاف می شود خودداری کرد./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات