۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۹۴۴۰۸
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

ثبت بیش از 45 وقف در لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان از ثبت بیش از 45 وقف در اوقاف لرستان براساس نیت واقفان خبر داد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در اداره اوقاف استان برگزار شد، گفت: اوقاف لرستان در مناسبت های مذهبی گوناگون مجری برنامه های متنوع فرهنگی است.


وی با بیان طرح های قرآنی اوقاف در امامزادگان افزود: در سال جاری تاکنون 13 محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در امام زادگان لرستان برگزار شده است.


حجت الاسلام عباس زاده تصریح کرد: اوقاف لرستان در سال 93 و 92 در بحث برگزاری آزمون قرآنی جزء رتبه‌های برتر کشوری بوده است.


وی طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی را از مهم ترین برنامه های اوقاف لرستان بیان کرد که در مناسبت های مذهبی در امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.


معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به این که در اداره اوقاف و امور خیریه لرستان تا پایان سال جاری باید 95 مورد وقف در استان ثبت شود، خاطرنشان کرد: اوقاف لرستان تاکنون موفق به ثبت بیش از 45 مورد وقف بوده است.


وی با اشاره به وجود بیش از 800 نوع نیت خیر در موقوفات لرستان تصریح کرد: این تعداد براساس نیت خیر درآمد موقوفات هزینه می‌شود.


حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به کمک اوقاف لرستان به دانش آموزان بی بضاعت در سال تحصیلی جدید یادآور شد: بیش از 6 میلیون تومان اعتبار، تحت عنوان بسته‌های فرهنگی به ارزش هر بسته 46 هزار تومان در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار گرفته است.


گفتنی است، در پایان این نشست از کتاب «آستان مقدس امامزاده محمد بن حسن(ع) کریم لرستان» رونمایی شد.


این کتاب در دو فصل و 12 بخش تهیه شده است و در بخش نخست این کتاب به موقعیت جغرافیایی و تاریخی شهرستان الیگودرز پرداخته شده است، در بخش دوم امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان الیگودرز آمده است و در بخش سوم فضیلت زیارت امامزادگان بیان شده است.


لازم به ذکر است، نویسندگان کتاب «آستان مقدس امامزاده محمد بن حسن(ع) کریم لرستان» مسلم رضایی‌پور و اکرم عبدالی هستند./9459/203/ب1

ارسال نظرات