۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۹۴۲۳۳
موگرینی:

اروپا به صادرکننده تروریسم تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید اروپا به صادرکننده تروریسم به کشورهای بحران‌زده از جمله عراق و سوریه تبدیل شده است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فدریکا موگرینی، روز جمعه در کنفرانس سالانۀ نهاد مطالعات امنیتی اتحادیه اروپا گفت: واقعیت این است که قارۀ ما بیشتر از واردات تروریسم، آن را صادر می‌کند.

 

وی گفت: کشورهای اروپایی باید به جای «درون گرایی» و دیوارکشی برای رویارویی با بحران‌های جهانی در دنیای امروز، راهبردی واحد اتخاذ کنند.

 

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد: وقتی هیچ خط و مرز خوبی در جداسازی داخل از خارج وجود نداشته باشد، کارآیی دیوارها ناچیز خواهد بود.

 

عراق و سوریه با آمار فزاینده تروریست‌های خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی مواجه بوده و مقامات غربی تاکنون نتوانسته‌اند از روند ورود ستیزه‌جویان به این منطقه که عمدتا از خاک ترکیه صورت می‌گیرد، جلوگیری کنند.


در همین حال امکان حملات تروریستی ستیزه‌جویان خارجی بعد از بازگشت به کشورهای متبوع خود، نگرانی دولت‌های غربی را برانگیخته است.

 

گروه سوفان، مستقر در نیویورک، و مرکز بین المللی مطالعات افراط‌گرایی و خشونت سیاسی، مستقر در لندن، اعلام کرده‌اند احتمالا حدود پنج هزار اروپایی به نبرد گروه‌های افراطی در عراق و سوریه پیوسته‌اند./982/ب103/د

ارسال نظرات