۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۹۴۲۱۱
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در گفت وگو با رسا تشریح کرد؛

آخرین وضعیت پیگیری های حقوقی پیرامون فاجعه منا/ تا حصول نتیجه قطعی پیگیری ها را ادامه می دهیم

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور با بیان این که ما در رابطه با احقاق حق قربانیان و مصدومان حادثه منا کوتاه نمی آییم، گفت: این فاجعه حادثه ای طبیعی نیست بلکه حرکتی با برنامه به شمار می رود اما باید به دنبال مستندات حادثه باشیم که بتوانیم یک ادعانامه بلند علیه آل سعود در مجامع حقوقی بین المللی داشته باشیم.
 حجت الاسلام رييسي

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دستور آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه مبنی بر پیگیری فاجعه منا از سوی دادستانی گفت: ما اقدامات حقوقی که در واقع احقاق حقوق قربانیان و مصدومان در این حادثه است را باید پیگیری و دنبال کنیم.


وی افزود: این پیگیری نیازمند رایزنی هایی در داخل با مسؤولان حقوقی چه در وزارت خارجه، ریاست جمهوری و بخش های حقوقی که در کشور و دولت وجود دارد بوده و نظرحقوقدانانی که آشنای به موازین حقوق بین الملل هستند نیز مهم به شمار می رود.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این مسأله نیاز به اقدامات بین المللی نیز دارد، اظهار داشت: به وسیله وظیفه قانونی خود و آنچه که از سوی ریاست محترم قوه قضاییه محول شده تا کنون جلساتی با مسؤولان حقوقی در داخل داشتیم.


وی ادامه داد: همچنین پیگیری ها و رایزانی هایی با دادستان های کشورهایی که زائران آن ها در حج دچار آسیب شدند انجام شده که اگر توفیق پیدا کنیم بتوانیم یک حرکت جمعی در زمینه برخورد با سهل انگاران این فاجعه انجام دهیم.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که ما در رابطه با احقاق حق قربانیان و مصدومان در این حادثه کوتاه نمی آییم، ابراز داشت: این فاجعه حادثه ای طبیعی نیست بلکه حرکتی با برنامه به شمار می رود اما باید به دنبال مستندات حادثه باشیم که بتوانیم یک ادعانامه بلند علیه آل سعود در مجامع حقوقی بین المللی داشته باشیم.


وی عنوان کرد: دادستانی با جدیت پیگیر این ماجرا است و به هیچ عنوان حق مظلومانی که با حالت احرام و در شرایط سخت جان دادند را فراموش نخواهیم کرد و با تمام وجود تا حصول نتیجه قطعی پیگیری ها و فعالیت های را ادامه می دهیم./1323/ت302/ش

ارسال نظرات