۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۹۳۵۸۷
سردبیر رأی الیوم:

ورود نظامی روسیه به سوریه معادلات منطقه را تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده معروف دنیای عرب تأکید می‌کند دیگر داستان افغانستان برای روس‌ها در سوریه تکرار نخواهد شد؛ تحولات به سرعت در حال رخ دادن است و دست ترکیه و عربستان برای مقابله با روسیه نیز بسته است.
عطوان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نوشته عبدالباری عطوان، نویسنده شناخته شده دنیای عرب و سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم، ورود نظامی روسیه به سوریه باعث تغییر و تحولات زیادی در همین یک هفته گذشته در رفتار و معادلات منطقه شده است.

 

سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم می‌نویسد: پس از ورود نظامی روسیه در سوریه که تمام معادلات و موازنه‌ها را بر هم ریخته است باید به سه نکته اساسی توجه کنیم که از این قرار است:

 

اول: روز گذشته اخبار هواشناسی شبکه «روسیه 24» در گزارش خود، اوضاع جوی سوریه را نیز آورد و در پشت صحنه خود تصویر جنگنده‌های روسی را گذاشت و مجری اخبار اعلام کرد که کارشناسان آب و هوا شناسی اوضاع جوی سوریه را برای بمباران هواپیماهای روسیه مطلوب توصیف می‌کنند.

 

مجری خبر در ادامه گزارشی از میزان سرعت باد و بارندگی و دمای هوا و رطوبت سوریه ارائه کرد.

 

دوم: ابراز ناامیدی وزارت خارجه روسیه از سخنان «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که گفته بود: باید با روسیه در سوریه مقابله کنیم.

 

سوم: پیام‌هایی که گفته می‌شود روسیه به کشورهای خلیج [فارس] به خصوص قطر و عربستان فرستاده و نسبت به عواقب وخیم مسلح کردن معارضان سوریه به موشک‌های ضد جنگنده و تکرار سناریوی افغانستان هشدار داده است./982/ب101/د

ارسال نظرات