۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۳۵۱۶

اخبار کوتاه فرهنگی خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ تأکید نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی بر پیگری فاجعه منا، افتتاح کتابخانه تخصصی امامت و ولایت در بجنورد و برگزاری آزمون معارف قرآن کریم در جاجرم عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام حسین زحمتکش، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: نباید از کنار فاجعه منا که در آن هزاران حاجی به شکل مظلومانه جان باختند، راحت گذر کرد.

 

وی اظهار کرد: رژیم آل سعود می خواهد تقصیر بی تدبیری خود را به گردن حجاج بیندازد غافل از اینکه مردم دنیا و خصوصا ملت ایران هشیارند و تمام حرکات و شیطنت های آنان را رصد می کنند و دست این رژیم در مقابل امت اسلامی رو شده و دیگر آبرویی در جهان اسلام ندارند.

 

حجت الاسلام زحمت کش گفت: آل سعود دستش به خون مرد و زن یمن آغشته شده و با حمایت هایی که از گروه های تکفیری می کند موجب دوام این گروهک ها بویژه گروهگ تکفیری و خون آشام داعش شده است.

 

افتتاح کتابخانه تخصصی امامت و ولایت در بجنورد

کتابخانه تخصصی امامت و مهدویت در بجنورد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولین استانی افتتاح شد.

 

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین افتتاحیه این کتابخانه گفت: کتابخانه های تخصصی در مراکز و موسسات فرهنگی و هنری به منظور توسعه فرهنگ دینی و فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی راه اندازی می شود.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی 14 کتابخانه تخصصی با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال طی سال جاری در دستور کار اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قرار گرفته است، اظهار کرد: امامت و مهدویت، مطبوعات، سبک زندگی اسلامی، امربه معروف و نهی از منکر، دفاع مقدس، نمایش، آسیب های اجتماعی و مواد مخدر و... از جمله کتابخانه های تخصصی در حال راه اندازی در استان به شمار می رود.

 

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه تخصصی امامت و مهدویت با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین ایمانی در بجنورد، تصریح کرد: برای تجهیز این کتابخانه 327 جلد کتاب به ارزش 40 میلیون ریال از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اهدا شد.

 

ثابت قدم وحیدخاطرنشان کرد: از 14 کتابخانه تخصصی تاکنون سه کتابخانه به صورت رسمی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

 

برگزاری آزمون معارف قرآن کریم در جاجرم

حجت الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم از برگزاری آزمون معارف قرآن(مفاهیم) در این شهرستان خبر داد.

 

وی اظهار کرد: مسابقات آزمون معارف (مفاهیم) قرآن کریم جمعه هفته جاری ساعت 9 صبح در حسینیه جاجرم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام صالحی نیا افزود: ثبت‌نام مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و تا زمان آزمون نیز ادامه دارد و عموم افراد جامعه می‌توانند با مراجعه به اداره اوقاف جاجرم و یا سایت مسابقات قرآن به آدرس www.s-iqc.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

وی گفت: منبع آزمون مرحله شهرستانی این مسابقه، تفسیر سوره‌های انفال و توبه بر اساس تفسیر نمونه و در مقطع سنی بالای 18 سال برگزار می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم گفت: نفرات اول تا پنجم مرحله شهرستانی به تفکیک خواهران و برادران با حداقل نمره 80 انتخاب شده و به مرحله استانی راه می یابند.

 

اصلاح عناوین و اسامی بیگانه واحدهای صنفی فاروج

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: اسامی و عناوین بیگانه استفاده شده در تابلوهای تبلیغاتی شهر فاروج طی بازرسی صورت گرفته شناسایی شد.

 

جواد نظری گفت: در این بازرسی که توسط کارشناسان حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی این اداره صورت پذیرفت تعداد 18 واحد تجاری که از عناوین غیر فارسی در تبلیغات خود استفاده می کردند، شناسایی شدند.

 

وی اظهار کرد: استفاده و بکارگیری عناوین بیگانه در سردرب مغازه ها، کارگاه ها،کارخانه ها و اماکن تولیدی و تجاری ممنوع بوده و مدیران این اماکن بایستی از عناوین فارسی به جای واژه های بیگانه در سردرب مغازه ها استفاده کنند.

 

نظری افزود: مدیران اماکن تجاری می توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتخاب نام مناسب برای مکان تجاری و تولیدی خود اقدام کنند./9314/203/ب2

ارسال نظرات