۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۹۳۴۷۹
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر بررسی دقیق و همه جانبه برجام:

برجام به عنوان سندی در تاریخ ماندگار خواهد شد/ نقدها با رعایت جانب انصاف باشد/ مردم را نباید نا امید کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تاکید بر لزوم بررسی همه جانبه و دقیق برجام، تیم مذاکره کننده را مورد اعتماد دانست و تاکید کرد که نقدها به توافق هسته ای باید با رعایت جانب انصاف باشد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در جلسه درس خارج خود ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده قربانیان فاجعه منا، از حضور گسترده و باشکوه مردم در مراسم تشییع جنازه و مجالس بزرگداشت جان باختگان این حادثه قدردانی کرد.
 
وی با بیان این که حکومت عربستان همانند دوران جاهلیت اداره می شود و نوکری آمریکا و رژیم صهیونیستی افتخار آنان است، جنایت آل سعود در یمن را نشانه ای بر این مدعا دانست.
 
امت اسلام در مقابل جنایات صهیونیست ها متحد شود
حضرت آیت الله نوری همدانی همدانی همچنین حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد و خواستار اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل این جنایات شد.
 
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود به موضوع مهم برجام اشاره و تصریح کرد: در موضوع برجام چند نکته دارد که بایستی به آن توجه شود، نخست این که باید وحدت و همدلی حفظ و از هر گونه اختلاف پرهیز شود.
 
وی با بیان این که نقدها باید در فضایی دوستی و با رعایت جانب انصاف باشد، تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که حمله باید به دشمن باشد نه خودی ها.
 
تیم مذاکره سخت کوش است و قصد خدمت دارد
این مرجع تقلید اظهار داشت: مذاکره کنندگان افرادی متدین وسخت کوش هستند و قصدشان خدمت هست ولی دشمن مکار و حیله گر است و باید مراقب آنها باشیم و هر حرف و سخن و اقدامی باید از مجرای قانون باشد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی با یادآوری این نکته که برجام در حال طی مسیر قانونی خود هست، خطاب به بررسی کنندگان برجام اظهار داشت: بررسی کنندگان بدانند این موضوع به عنوان سندی خواهد ماند لذا به گونه ای بررسی شود که آیندگان اشکال از کار ما نگیرند.
 
وی خواستار حفظ خطوط انقلاب وخطوط قرمز نظام ومنافع ملی و توجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در روند بررسی برجام شد و تاکید کرد: تاکید می کنیم که به مذاکره کنندگان حمله نشود؛ تهمت نزنند در فضایی بدور از اختلاف مشکلات و اشکالات را برطرف کنند.
 
مردم را نباید نسبت به آینده نا امید کرد 
حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: امروز نباید مردم را نسبت به آینده نا امید کرد بحمدلله انقلاب روز به روز در حال پیشرفت هست و آینده هم بهتر خواهد شد.
 
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام محرم، یادآورشد: مجالس عزای امام حسین(ع) باید به عالی ترین وجه و با حضور با شور و شعور و آگاهانه برگزارشود.
 
از هر آنچه موجب وهن مذهب است در مجالس عزاداری پرهیز شود
وی همچنین توصیه هایی به مبلغان داشت و خاطرنشان کرد: باید در تبلیغ تفکر یزید امروز و اسلام ناب هر دو معرفی شود و فرهنگ اهل بیت در جامعه پیاده شود؛ در تبلیغات محرم باید مردم را نسبت به آینده امیدوار و ویژگی های این انقلاب حسینی که یزیدیان عالم را به وحشت انداخت را تبیین کرد.
 
این مرجع تقلید بر لزوم پرهیز از هر آنچه موجب وهن مذهب می شود در سخنرانی ها و مداحی ها تاکید کرد و گفت: مبلغان اولویت را پاسخ به شبهات قراردهند؛ ما با برخورداری از فرهنگی بسیار غنی و جامع می توانیم به تمام شبهات و سؤالات پاسخ دهیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات